Bak Imre 1976-os Nap-Ember-Arc II. című festménye is bekerült a londoni Tate Modern Media Networks: Beyond Pop című aktuális kiállításának válogatásába. A mű 2016-ban vált a Tate gyűjteményének részévé, az intézmény falain belül most látható először nyilvánosan.
Bak először 1964-ben utazott a vasfüggönyön túlra, Nyugat-Európába, ekkor jutott el Londonba is a Tate Múzeum Painting and Sculpture of a Decade 54 – 64 című kiállítására. Ez sorsdöntő esemény volt a számára, hiszen ez volt az egyik első olyan alkalom, amikor a korszak új nyugat-európai művészetének friss alkotásait élőben, testközelből, szűrők nélkül is láthatta. Mindez nagy hatással volt további festői pályájára és későbbi művészi gondolkodásmódjára. A fontos látogatás emlékét dokumentálandó a művész több, mint fél évszázadon keresztül megőrizte a kiállításhoz kapott papíralapú segédanyagokat, amelyeket akkurátus ember lévén végigjegyzetelt a helyszínen saját meglátásaival. 1964-ben a művész még abban sem lehetett biztos, hogy valaha eljut-e újra az intézménybe, nemhogy ennek falain belül kiállítson, idén nyáron ez mégis valósággá vált. Ma, hat évtizeddel később Bak műve többek között Roy Lichtenstein alkotásával együtt szerepel a Tate kiállításán.
Abban, hogy Bak képe Londonba kerüljön fontos mérföldkő volt a 2017 májusában egy tekintélyes New York-i galériában, az Elizabeth Dee Gallery-ben bemutatott csoportos kiállítás, a Mások szemével: a hatvanas és hetvenes évek magyar művészei. A kiállítás komoly médiavisszhangot keltett és az itt kiállító harminc magyar egyike volt Bak is – sőt képe New Yorkban a kiállítás nyitóképeként szerepelt, a művészt és az őt képviselő acb galériát ezután kereste meg a londoni Tate Modern.
A Kossuth-, és Herder-díjas festőművészés tavaly decemberben hunyt el.