Jelentősen nőtt az olyan csalások száma, amikor a bankok nevében telefonon hívnak fel valakit, küldenek SMS üzenetet, hogy megszerezzék személyes-, illetve banki azonosító adatait. A hívások legtöbbször az OTP Bank nevében történnek.
A hitelesség látszata érdekében beszélgetés közben több „banki munkatársat”, akár egy másik bankot is kapcsolnak. Egyes esetekben azt kérik, utalják a pénzt egy általuk megadott „biztonsági” számlára, máskor azt, hogy telepítsenek „vírusirtó” programot a mobileszközre, asztali gépre, esetleg mindkettőre.
A „vírusírtó” helyett a távoli elérést biztosító program és a megszerzett ügyféladatok segítségével átveszik az irányítást az adott ügyfél számlája felett. Mindezt úgy, hogy maga az ügyfél enged hozzáférést számlájához, minden biztonsági előírást megszegve.
Ezért az OTP Bank azt tanácsolja az ügyfeleknek, hogy soha ne adják meg nem megbízható üzenetekre, telefonhívásokra válaszolva az adataikat, ezek alapján ne telepítsenek semmilyen programot eszközeire. Egy bank soha sem kér olyat, hogy pénzét egy másik számlára helyezze át biztonsági okokból. Bármilyen kétely vetődik fel, azonnal szakítsák meg a hívást, keressék a bankot a hivatalos számon, amely a honlapokon megtalálható, de bármelyik bankfiókban is segítséget nyújtanak, Aki már esetleg csalás áldozatává vált, ne szégyellje, tegyen feljelentést a rendőrségen, jelentse be saját bankjánál az esetet.