Lakos Imre elmondta, hogy a testület hétfői ülésén a kormánypárti többség egyetértett azokkal a szakértőkkel, illetve tanulmányokkal, amelyek egyöntetűen azt állapították meg, hogy szakmailag nem indokolt a metró felett villamosokat működtetni. Hasonló álláspontra helyezkedett már korábban a főpolgármesteri hivatal szakapparátusa is.
Nem értettek egyet a villamosközlekedés megszüntetésével a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület képviselői, valamint a bizottság ellenzéki tagjai. Szerintük ugyanis nem csupán a Thököly út forgalmát, hanem a környező térség közlekedését is figyelembe kellene venni a villamosokról szóló végleges döntés előtt. A kormánypártiak egyértelműen feleslegesnek tartották azt, hogy a metró felett 10 milliárd forintért villamospályát építsenek ki.
Lakos Imre tájékoztatása szerint a bizottság két hét múlva tárgyal arról, hogy a Thököly út arculata miként alakuljon a jövőben, milyen irányú megbízást adjanak a tervezőnek. Az bizonyos, hogy buszok járnak majd a Thököly úton, arról viszont még vita van, hogy önálló buszsávot is kapjanak-e.