A római gyökerű, de San Franciscóban működő MonkeyParking olyan mobilapplikációt készít, ami az autósoknak segít a parkolásban. Azok, akik néhány percen belül elhagyják parkolóhelyüket, ezt az információt megoszthatják, a parkolóhelyet kereső autósok pedig lecsaphatnak a megüresedő helyekre. A probléma ott van, hogy mindez fizetős, méghozzá online aukció keretében, egy tranzakció öt dollárról indul, és bármeddig felmehet.
Több hasonló alkalmazás is működik a városban, Dennis Herrera főügyész a sajtónak a Sweetch és a Parkmodo alkalmazásokat is megemlítette, ezek egyelőre tesztfázisban működnek, de nekik is hasonló fellépésre kell számítaniuk. Herrera egyébként az Apple-nek is írt, kérve az alkalmazás eltávolítását az AppStore-ból. A parkolóhelyek adásvétele a főügyész szerint illegális, hiszen az autósok nem rendelkeznek a város tulajdona fölött.
Az érintett startupok álláspontja azonban az, hogy nem a parkolóhelyeket adják bérbe, hanem egyszerűen csak információkat adnak-vesznek egymástól a felhasználók. Ráadásul az alkalmazás szerintük kifejezetten hasznos, hiszen csökkenti a parkolóhely után kutató autók számát az utcákon. A MonkeyParking szerint az értékteremtő új vállalkozásokat nem betiltani, hanem szabályozni kell.
San Francisco nem először bonyolódik jogi csatába olyan új generációs szolgáltatásokkal, amik valamilyen engedélyhez kötött tevékenységet próbálnak hatékonyabb közösségi megoldással kiváltani, több más városhoz hasonlóan vitatott az Airbnb, az Uber és a Lyft működése is. A szálláshelyeket közvetítő Airbnb működése gyakorlatilag illegális a városban, hasonlóan New Yorkhoz (bár a hírek szerint itt már sikerült megegyezést kötni). A közösségi taxiszolgáltató, az Uber (és a hasonló Lyft) viszont gyakorlatilag a világ összes pontján harcot folytat a helyi hatóságokkal és taxitársaságokkal, hiszen nem vonatkoznak rá olyan szigorú szabályok, mint a “hivatalos” taxikra.
A dolog pikantériája egyébként az, hogy San Francisco városának is van egy saját parkolószolgáltatása, az SFPark, ami ráadásul aránylag nagy befektetést igényel, hiszen szenzorokat kell felszerelni minden olyan parkolóhelyen, ami része a rendszernek. Ez a rendszer az aktuális szabad parkolóhelyek számának függvényében, tőzsdeszerűen határozza meg a parkolási díjakat.