Belföld

Hat kilométernyi belvárosi kerékpársávot jelölhetnek ki az eddigi metrópótló sávok helyén

Kovács Tamás / MTI
Kovács Tamás / MTI

A kerékpáros hálózat egyik hiányossága, hogy jelenleg sem a Váci út, sem az Üllői út Hungária gyűrűn belüli szakaszán nem lehet biztonságosan biciklizni, ráadásul sok szakaszon a mellékutcák sem nyújtanak alternatívát – írta Facebook-oldalán Karácsony Gergely.

A főpolgármester közölte, hogy az M3-as metró felújítását követően a metrópótló sávok megszüntetése lehetőséget ad ezeken a kritikus hiányzó szakaszokon kerékpársávok kialakítására az eddigi buszsávok helyén.

Indoklása szerint az M3-as felújítás csaknem 6 éve alatt a járművezetők már alkalmazkodtak a Váci és az Üllői út megváltozott forgalmi rendjéhez, a tranzitforgalom jelentős része más megoldásokat keresett. Így forgalmi fennakadás kialakulása nélkül lehet a két főút mentén összesen közel hat kilométer új, biztonságos kerékpársávot kijelölni.

Mint írta, összekapcsolódva a Bajcsy-Zsilinszky úton és a Kiskörúton már meglévő kerékpárutakkal, jelentősen javulhat a kerékpáros szempontból most nehezen megközelíthető városrészek elérhetősége. Végre átjárhatóvá válnának olyan kritikus pontok is, mint a Nyugati tér, az új sávok a meglévő nagykörúti és kiskörúti sávokkal együtt kiterjedt hálózatot alkotnak majd. Hozzátette, az Üllői úti kerékpársáv Dél-Pest hiányzó belvárosi kerékpáros kapcsolatát teremti meg, nemcsak a környékén lakók, hanem az itt található egyetemek, egészségügyi intézmények, üzletközpontok és irodaházak számára is.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik