Belföld

Új bevételi forrás a webshopok tulajdonosainak

serco
serco
Ott is van reklám, ahol eddig még nem is gondolták. Nos, ez jó hír a webshopokat üzemeltetőknek és a vásárlóknak egyaránt. Hihetetlennek tűnik? Pedig pont az amerikai Amazon és a kínai Alibaba, a világ legfontosabb webáruházai jöttek rá arra, hogy egy addig ki nem aknázott aranybányán ülnek. Ehhez azonban máshogy kell a webáruházra nézni, az ott keletkező adatokat kezelni.

Ismerje meg a csodafegyvert, a retail médiát!

Egy webáruház felülete ugyanolyan digitális felületnek számít, mint például egy honlap. A különlegessége abban rejlik, hogy az érdeklődési-vásárlási szándék a digitális eszközökkel könnyen elkülöníthető. Magyarán: ki lehet mutatni, hogy az embereket milyen árucikkek érdeklik, és ahhoz személyre szabott, dinamikusan változó hirdetéseket társítani. Hasonlóan történik például a polcpénzek „beszedése” vagy az ajánlott termékek kihelyezése egy-egy „igazi” áruházban. Csak az online térben minden adatvezérelt, és könnyen alakítható. Nem véletlen, hogy manapság például az Amazon felületének 60-70%-a ilyen hirdetésekből áll, és ezzel a vállalat extra bevételre tett szert, harmadiknak felzárkózva a sokkal régebbről induló Alphabet és Meta mellé. Ki ne szeretné, még ha szerényebben is, de megismételni az Amazon vagy az Alibaba sikerét, és plusz forráshoz jutni saját webáruházán keresztül?

Ez a retail média valódi ígérete – és ennek beteljesítéséhez olyan cégek kellenek, mint például a hazai, de külföldre is dolgozó Inhabitad. Miért egyre fontosabb ez a hirdetési forma, csatorna, és hogyan érdemes ennek megvalósításába belefogni?

A válaszokért kattintson, és nézze meg a SERCO Informatika Zrt. IT Akták legfrissebb adásait!

Ajánlott videó

Olvasói sztorik