Magyarországon debütálhatnak azok a hazai fejlesztésű, univerzális ügyfélkiszolgáló pontok, amelyekben akár emberi közreműködés nélkül, biztonságosan és kényelmesen, sorban állás nélkül intézhetjük
- államigazgatási,
- postai,
- banki,
- közüzemi,
- vagy más ügyeinket.
A magyar tulajdonú, a Budapesti Értéktőzsdére készülő FaceKom közleménye szerint egyedülálló eszközt fejlesztettek, melyben többek között óriás érintőképernyő, bankkártyaterminál, dokumentumolvasó és más eszközök gyorsítják és teszik minden szempontból hatékonyabbá az ügyfélkiszolgálást.
Megkérdeztük tőlük, a Magyar Posta tud-e már arról, hogy velük is terveznének, van-e már szerződés, vagy inkább elméleti lehetőségről van-e szó.
A cég válasza szerint
azonban több ország postai szolgáltatójával már a tervezés szintjén állnak. Mint fogalmaztak, van érdeklődés fejlesztésük iránt.Állításuk szerint a kültéren és beltéren egyaránt elhelyezhető automatákkal olyan településeken is biztosítani tudják az ügyfélszolgálatot, ahol saját egységgel nem rendelkezik az adott szolgáltató. A nagyobb városokban, csomópontokban pedig támogatni tudják a hatékony és gyors ügyfélkiszolgálást.
Az automata ügyfélkiszolgáló pontok technikailag számos postai szolgáltatás kezelésére lehetnek alkalmasak, így felszereléstől függően többek között dokumentumolvasó, mérleg és címkenyomtató is megtalálható a készülékekben. Plusz csomagpontokkal is lehet bővíteni, így a legtöbb szolgáltatást igénybe lehetne venni akár élő videóhíváson keresztül ügyfélszolgálati munkatárs, operátor igénybevételével, akár emberi közreműködés nélkül.