Belföld

Nem árulják el, mennyibe került, Orbán Viktor pisai kitérője

24.hu
24.hu
Hadházy Ákos hiába kérdezett, titkolja a kormány, mennyibe került a honvédségi repülő úgynevezett technikai kitérője, amivel Orbán Viktor eljutott családi programjára Észak-Olaszországba.

A független képviselő két különbözö kérdést tett fel a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető Rogán Antalnak, illetve a honvédelmi miniszternek, ám csak egy sablonválaszt kapott.

Szalay-Bobrovniczky Kristóftól azt kérdezte, a kairói indulást követően mi volt a repülőgép úticélja. Hadházy Ákos felidézte, hogy Orbán Viktor február 27-én, hétfőn utazott el Kairóba, a 604-es jelzésű Airbus fedélzetén. A 604-es Airbus a látogatás végeztével, március 1-jén, szerdán indult vissza Kairóból, de nem Budapestre, hanem Olaszország felé vette az irányt. Mivel Dömötör Csaba államtitkár korábban az RTL Híradónak azt mondta, a részletekről a Honvédelmi Minisztériumon keresztül lehet érdeklődni, ezért a tárcavezetőtől arra is választ várt:

  • Mi volt az a technikai esemény, amiért le kellett szállni?
  • A landolásról ki hozta meg a döntést?

Hadházy Ákos arra kérte a minisztert, ha nem áll módjában írásban válaszolni kérdéseire, az érintett repülések teljes dokumentációjába tegye lehetővé a betekintést egy előzetesen egyeztetett időpontban és az is, hogy kérdéseket tehessen fel az illetékes személynek Orbán Viktor repülőútjával kapcsolatban.

Rogán Antaltól ezen kívül azt is szerette volna megtudni, hogy mekkora volt a költségvonzata a piasi kitérőnek, útmegszakításnak, a beiktatott le és felszállásnak, repülőtér és üzemanyag használatnak.

  • Ki fizeti a kitérővel járó plusz költségeket?
  • A felmerült és befizetendő költségvonzatot milyen kalkuláció alapján számolták ki?

A két minisztérium azt az egyenválaszt adta, hogy minden törvényesen történt. Dömötör Csaba államtitkár és Szalay-Bobrovniczky Kristóf is azt írta, hogy a képviselő által

hivatkozott út megszervezésére a vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek figyelembevételével került sor. Az úttal kapcsolatos döntések a vonatkozó, nyilvános és mindenki által elérhető és megismerhető jogszabályok alapján születtek meg.

Külön-külön is arról bíztosították Hadházy Ákost, hogy a

Magyar Honvédség állományában lévő repülőgépek üzemeltetése a hatályos magyarországi és nemzetközi légügyi, katonai és pénzügyi-költségvetési jogszabályoknak, valamint a szakmai előírásoknak megfelelően történik.

Hadházy Ákos korábban is próbálta már megtudni a toszkánai kitérő költségeit, de akkor a Honvédelmi Minisztériumtól és a Külgazdasági és Külügyminisztériumtól kapta ezt az egyenválaszt.

A képviselő korábban hivatali visszaélés miatt feljelentést tett, mert szerinte jókora kárt okozott az 1000 kilométeres kitérő. Később kiderült, hogy a Budapesti Rendőr-főkapitányság áttette a feljelentését a Budapesti Regionális Nyomozó Ügyészséghez. Szerinte ez csak látszólag formalitás, mert arra hivatkoztak, hogy mivel a feljelentettnek mentelmi joga van, ezért az ügyészség jogosult nyomozni, ám ő ismeretlen tettes ellen tette a feljelentést, mivel egyelőre nem tudni, ki követte el a hivatali visszaélést.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik