Közel 20 évvel a vállalat megalapítása után még mindig növekszik a Facebook aktív felhasználóinak tábora. A tavalyi utolsó negyedévről szóló jelentés szerint 16 millióval bővült ez a szám, melynek segítségével történelme során először érte el Mark Zuckerberg techóriása a kétmilliárd napi aktív felhasználót – írja az Engadget.
Ugyanakkor a Facebook növekedése nagyobb optimizmussal töltheti el a céget, hiszen ez az elsődleges reklámbevételi forrása. A vállalat vezetője közölte, a 2023-as év a hatékonyság növeléséről fog szólni, melynek részeként a már elbocsátott 11 ezer dolgozón túl további kirúgásokra lehet számítani.
A vállalat 32,2 milliárd dolláros bevétele 2022 utolsó negyedévében ugyan jobb lett, mint a várakozások, a tavalyi évtől így is elmarad 4 százalékkal. A legnagyobb veszteséget továbbra is a metaverzum-projekt termeli: 2022 negyedik negyedévében 4,3 milliárd dollárt, az egész évben pedig közel 14 milliárd dollárt veszítettek ezen. A Meta azonban nem áll le a fejlesztéssel, mondván a hosszútávú lehetőségek miatt megéri a kezdeti veszteség.