Gazdaság

A német térhódítás trójai falova a Lidl és az Aldi

A két diszkontlánc kifogta a szelet a magyar élelmiszer-feldolgozók vitorlájából.

A Magyar Nemzet szerint a német terjeszkedés trójai falova a Lidl és az Aldi. A két lánc rengeteg árut hozott be, jókora jövedelmet termelt Németországnak, miközben a magyar gazdálkodókat alapanyag-beszállítóvá fokozta le agresszív piaci terjeszkedésével. Az Aldi és a Lidl még a válság idején is növelte nálunk bevételeit – állítja az Agrárgazdasági Kutató Intézet legújabb tanulmánya.

Az agresszíven terjeszkedő Aldi és Lidl a magasabb feldolgozottságú termékeket döntően Németországból szerezte be – szögezi le a Juhász Anikó és Wagner Hartmut által készített tanulmány. Üzletpolitikájuk alapja, hogy a saját márkanév alatt forgalmazott és Németországban gyártott termékek adják a forgalmuk döntő többségét.

Mindkettejükre jellemző, hogy a költségtakarékosság miatt a kockázatos és drága befektetéseket szívesen elkerülik. Ezért jelentek meg sokszor csak az EU-csatlakozást követően a volt szocialista országokban. Így várta ki például az adminisztratív és bürokratikus akadályok, illetve a vámok leomlását a Lidl Szlovákiában vagy Magyarországon.

A piaci megjelenés után viszont azonnal agresszív következett. A német élelmiszer-kivitelből egyre nagyobb szeletet hasít ki Kelet-Európa. A két lánc megtelepedése óta Lengyelország részaránya 2,9, Csehországé 1,6, hazánké pedig 1,2 százalékkal nőtt a legfontosabb német élelmiszer-ipari termékek exportjában. Eközben a nagy európai országok részesedése jelentősen visszaesett, Franciaországé 3,8, Spanyolországé 2,2, Nagy-Britanniáé pedig 1,9 százalékkal.

AJÁNLOTT LINK:

Trójai falovakat küldött Németország (Magyar Nemzet)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik