Gazdaság

Windows Intune: „Nem akartunk foglalkozni az informatikával” [X]

A GIA-Hungária Kereskedelmi és Szerelő Kft. új ügyvezetőjének első dolga volt a Windows Intune szolgáltatás bevezetése.

A közel két évtizedes múltra visszatekintő GIA-Hungária Kft. ipari felszerelésekkel, benzinkúttechnikával, valamint napenergia-technológia kereskedelmével, telepítésével és karbantartásával foglalkozik. A cég ügyfelei között megtalálható szinte valamennyi Magyarországon jelen lévő olajtársaság, árbevétele 2010-ben közel egymilliárd forint volt.

„Az egy, meglehetősen elavult szerver és az ehhez csatlakozó nyolc munkaállomás nem indokolta, hogy főállású rendszergazdát alkalmazzunk, így az informatikai feladatokat az elmúlt években külső segítséggel oldottuk meg. Amit így nyertünk a réven, azt a vámon el is veszítettük: habár így meglehetősen költséghatékony volt a vállalati informatika karbantartása, ugyanakkor közel sem kaptuk azt a gondosságot és szakértelmet, mint ha azt egy adott esetben drágább, de belsős munkatárstól kaptuk volna. Ördögi körben voltunk: míg az általunk választott megoldással nem voltunk elégedettek, úgy nem volt költséghatékony az annál jobb megoldás bevezetése. Aztán jött a Windows Intune.” – fogalmazott Kótai Bálint, a cég újdonsült ügyvezető igazgatója.

– „A nem megfelelő vírusvédelem miatt a gépek többször is megfertőződtek, botnetek használták ki a ‘zombivá’ vált munkaállomásokat, olyannyira, hogy (önhibánkon kívül) többször is felkerültünk a spam-feketelistára, és napokig nem tudtunk e-maileket küldeni. A hibaelhárítás esetleges volt, nem egyszer fordult elő, hogy a munkatársak órákig nem tudtak dolgozni a számítógépeken”, – sorolja a problémákat Kótay Bálint. – “Cégen belül egyáltalán nem akarunk foglalkozni az informatikai üzemeltetésével, csupán annyit szeretnénk, hogy a szükséges szoftverek és szolgáltatások mindig álljanak a rendelkezésünkre; az már kevésbé érdekes, hogy a partner ezt hogyan oldja meg” –

Több lehetséges szolgáltató feltérképezése után a GIA-Hungária a Zomputer Kft.-t választotta partneréül a fenti feladatok végrehajtására. A vállalat közel 15 éves üzemeltetési és rendszerintegrációs tapasztalatokkal rendelkezik a Microsoft megoldásaival kapcsolatban. 2010-ben a Microsoft Kiemelkedő Online Szolgáltatás partnerdíjjal jutalmazta.

A legsürgetőbb feladat a kommunikáció biztosítása, a nagyon sok hibával működő linuxos levelezőszerver kiváltása volt.  A következő nagyobb lépés a Windows Intune felhőszolgáltatás bevezetés volt. A Windows Intune szolgáltatásnak része a vírusvédelem, tehát egy füst alatt a korábban oly sok gondot okozó vírusproblémát is megoldja a cégnél.

A Windows Intune bevezetése zökkenőmentesen történt: szükséges szoftver telepítése villámgyorsan lezajlott, az ügyfél alig vett belőle észre valamit. A szolgáltatással gyakorlatilag az összes felmerülő üzemeltetési feladat kiváltásra került: a hardver- és szoftverleltártól kezdve az egyes gépeken lévő frissítések kezelésén keresztül a vírusvédelemig a felhasználói munkaállomások egy pillanatra sem maradnak azóta védelem nélkül.

Mindezek mellett a Windows Intune egyik legnagyobb előnye a távoli menedzsment. A rendszerüzemeltetést végző szolgáltató nem csupán “látja” a rábízott számítógépeket, de azoktól folyamatosan kapja az előre beállított jelentéseket, riasztásokat, amely alapján egyből be tud avatkozni.  Mindez a GIA-Hungária mindennapi működésében is megmutatkozik: a Windows Intune működése a felhasználók számára gyakorlatilag észrevehetetlen, nemhogy nem zavarja a normál munkamenetet, éppen ellenkezően, a munkamenet sokat javult: megszűntek a szoftverhibák miatti leállások, akadálytalan a kommunikáció, a levelezés, így a munkatársak sokkal gyorsabban tudják elvégezni munkájukat.


Ajánlott videó

Olvasói sztorik