A Bain and Company nemzetközi tanácsadó cég szerdán ismertetett felmérése szerint a tavaly rekordösszeget, 172 milliárd eurót kitevő globális forgalom az idén további 8 százalékkal 185 milliárd euróra növekszik és 2014-ben már elérheti a 220 milliárd eurót.
A luxuscikkek kereslete elsősorban a feltörekvő országokban, Kínában, Indiában, Brazíliában, Oroszországban bővül, de beindult a növekedés az eddig stagnálás jeleit mutató Egyesült Államokban is. Az idén várható 52 milliárd eurós forgalommal itt veszik a legtöbb luxuscikket a világon, Kínában 11 milliárd eurót költenek drága órákra, ékszerekre, autókra.
Európában Olaszország áll az élen, évi közel 17 milliárd eurós forgalommal, Németország a hetedik helyen áll 8 milliárddal.
Az elemzés kitér arra is, hogy a luxuscikkeket gyártó cégeknek újra kell gondolniuk üzleti stratégiájukat, mivel a leggyorsabban fejlődő piacon, Kínában a jómódú vásárlók 20-25 évvel fiatalabbak, mint a nyugati ügyfélkör, így ők másféle termékeket, és másfajta szolgáltatásokat igényelnek.