A drágább gázolaj sem csökkenti a keresletet a dízeles autók iránt a Használtautó.hu szakportál várakozása szerint, amivel egyetért a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesülete is. A jövedéki adó emelésének bejelentése óta nincs jelentős változás a keresletben, ami az üzemanyagok 20 forintos árkülönbsége esetén a jövőben sem valószínűsíthető.
Fojt Attila, a Magyar Gépjármű-kereskedők Egyesülete (MGOE)elnöke szintén úgy vélte, középtávon biztosan nem csökken a dízelautók kereslete, már csak azért sem, mert szerinte a két üzemanyag közötti árkülönbség kiegyenlítődik, mint ahogyan történt ez már korábban is.
Szerdától hosszú idő óta a gázolaj átlagára ismét magasabb a benzinénél, most négy forint különbség. Az árolló november elejétől tovább nyílik majd azért, mert a gázolaj jövedéki adóját 13 forinttal megemelik, ami várhatóan további 16 forintos gázolaj drágulást hoz.
A gázolaj ára már korábban is meghaladta a benzinét, 2008 elejétől több mint egy éven keresztül ez jellemezte a magyar üzemanyagpiacot. A legnagyobb eltérés idején a gázolaj ára több mint 20 forinttal haladta meg a benzinét, ami – az akkori 300 forintos benzinárra vetítve – arányaiban jóval nagyobb eltérés volt, mint a novembertől várható különbség.
A portál közleménye szerint az év eleje óta nincs lényeges elmozdulás a keresési arányokban: azok közül, akik keresésük során e két üzemanyagfajta szerint is szűrték a találataikat, 70 százalékban dízel-, míg 30 százalékban benzinüzemű személyautót keresnek. A portál közölte, ugyanakkor igaz az is, hogy az autót keresők kétharmada nem állított be üzemanyag szűrőt, vagyis az autókeresés során az üzemanyagfajta messze nem kizárólagos szempont.
Fojt Attila elmondta, az azonos kategóriába tartozó benzines és dízel autó között mintegy 20 százalékos a fogyasztási különbség a az utóbbi javára. Minél magasabb kategóriáról van szó, az eltérés annál nagyobb, ezért mindez a dízelek irányába tolja el a keresletet.
Az elnök elmondta, egy benzines és dízel autó átlagos szervizköltsége nem tér el lényegesen egymástól, a különbség csak akkor lesz nagyobb a dízeles kárára, ha mondjuk mindkét autóban hasonló alkatrész romlik el 50-150 ezer kilométer futás után.