Gazdaság

A 10 leggyakoribb hiba a céges weboldalakon [x]

Ha már rááldozzuk az időt, hogy felépítsük az Office 365-alapú céges weboldalunkat, akkor érdemes elkerülnünk azokat a jellemző hibákat, melyeket sokan elkövetnek a vállalati weboldalaik kitalálásakor.

1. Animált képek
A 90-es évek közepén dúló animált kép őrület már már lecsengett: törekedjünk a letisztultságra és ne használjunk animált email küldés ikont, vagy bármilyen olyan mozgó eszközt, mely figyelemelterelő és zavaró lehet.

2. Színek garmada
Az első ponthoz hasonlóan a kevesebb néha több: ha van vállalati arculatunk, ha nincs, próbáljunk meg egy alapszínt kitalálni és az ahhoz passzoló árnyalatokkal, kontrasztokkal dolgozni úgy, hogy ne legyen az embernek bolhapiac érzése a weboldalunkra való kattintáskor.

3. Túl általános szövegek
„Üdvözöljük az XY Kft. weboldalán”-nal ne kezdjünk lehetőség szerint, próbáljunk meg valami eredeti gondolatot, vagy idézetet felkutatni és azzal nyitni oldalunkat az általános szövegek helyett. Ugyanígy érdemes kerülnünk a sallangokat is, melyek cégünk minőségi munkájáról és megbízhatóságáról szólnak.

4. Harminc menüpont, nyolcvan almenüpont
Törekedjünk az átláthatóságra, ne bonyolítsuk túl a weboldalunkat és rejtsük el az információkat a látogatók elől! Egyszerű, jól strukturált tartalomba öntsük mondanivalónkat!

5. Nem releváns tartalom
Akármennyire is tetszik egy Osho-idézet, vagy egy Youtube videó, ezen tartalmaknak nem felétlenül a céges weboldalon a helyük. Csak olyan tartalmakat helyezzünk el a weboldalra, amelyek cégünket közvetetten, vagy közvetve jellemzik.

6. 2005-ös hírek a főoldalon
A főoldalra való hírek, aktuális információk blokk kialakítása azzal jár, hogy ezeket frissíteni kell: amennyiben ezt nem tesszük, úgy rendkívül kellemetlen lesz az, ha 2014-ben majd 2011-es hírek lesznek weboldalunk főoldalán.

7. Eldugott, vagy hiányzó elérhetőségek
Próbáljuk meg leegyszerűsíteni a látogatók dolgát: minél több helyen, minél több elérhetőséget adjunk meg magunkhoz annak érdekében, hogy lehetőség szerint bármilyen platformon biztosítsuk a megkeresés lehetőségét.

8. Banner a céges weboldalra
Ne tévesszük össze a céges weboldalt egy tartalomszolgáltatóval: itt semmi helye se bannernek, se semmilyen hirdetésnek!

9. Rossz keresőoptimalizálás
Akármennyire is jól strukturált a tartalom, egy rossz keresőoptimalizálás ügyfelek százaiba kerülhet. Törekedjünk a releváns kulcsszavak és leírások megadására minden menüpontban!

10. Kereső hiánya
Akármennyire is törekszünk tartalmaink jól strukturáltan való elhelyezésére, lesz az a típusú látogatónk, aki lusta lesz böngészni és keresni akar az információk között. Ne felejtsük el a kereső beépítését oldalunkba!

Ajánlott videó

Olvasói sztorik