„Megnéztük a nemzetközi gyakorlatot is, hogy hol mennyi az autópálya-matrica, és azt is, hogy ki, mennyi autópálya-matricát vásárolt, miből fogy sok, és ott emeltünk kisebb mértékben, amiből sok fogy” – ezt mondta Gulyás Gergely nemrég egy Kormányinfón. Az Mfor cikke szerint azonban ez a kijelentés nem állja meg a helyét.
A második legtöbb eladott (19 százalék) D1 megyei matrica valóban csak 5 százalékkal drágul, azonban a képzeletbeli dobogó harmadik helyén álló D1 havi matrica (15 százalék) áremelkedése 71 százalék lesz.
Összességében az ideinél 29 százalékkal fognak többe kerülni az autópálya-matricák – számította ki az Mfor, miután a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) közérdekű adatigénylésükre adott válaszában a lap rendelkezésére bocsátotta, hogy a különféle időtartamra szóló, különböző típusú matricákból mennyit vásároltak idén augusztus 31-éig
A pénzt természetesen nem vágja zsebre a NÚSZ. Mint ismert, az állam 35 éves koncessziós megállapodásra írt ki közbeszerzést, ennek során 1237 kilométernyi autópálya és gyorsforgalmi út üzemeltetését adta át. A koncessziót, így a hasznok szedésének jogát egy olyan, magántőkealapokból álló konzorcium nyerte el, melyek Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz kötődnek.