Gazdaság

Spórolni tanított a válság

A fogyasztás és a kiskereskedelem jelentősebb bővülése még várat magára.

Az emberek nem vásárolnak lényegesen többet, mint a válság idején. A Gfk Hungária felmérése szerint a pénztelenség takarékosságra ösztönöz mindenkit. Kozák Ákos ügyvezető igazgató azt mondta, tavaly év végén már többet költöttek a vásárlók, de még mindig az ár/érték arány alapján döntenek, az akciós, olcsóbb termékeket keresik.

Egyelőre úgy tűnik, hogy 2011 első fele nem hoz fellendülést a fogyasztásban. Vélhetően továbbra is a hipermarketek és a kis boltok forgalma nő. Az áruházláncokba az akciók miatt, a kis boltokba pedig azért mennek, mert sok család az utazáson és azon spórol, hogy csak annyi élelmiszert vesz, amennyi 1-2 napra elég.

Az üzletek minősége háttérbe szorult a vevői megítélésben. Egy-egy nagyobb akció hatására szívesen váltottak üzletet a vásárlók. A nyugdíjasok kifejezetten keresik ezeket, az üzletekbe az előzőleg kinézett akciós termék miatt térnek be, erősödött a racionálisabb vásárlói magatartás. A lakosság általában is jobban figyel a termékek szavatossági idejére.

Kozák Ákos azt mondta, 2011 még nem lesz a teljes kilábalás éve. Az ügyvezető a “válságadókról” azt mondta, nem hisz abban, hogy azokat át lehet hárítani a fogyasztókra, sokkal jobban hat az élelmiszerárak világszerte tapasztalható árrobbanása.” Szerinte az esetleges “hamburgeradó” bevezetése csupán egyes kereskedő helyekre hat majd, az úgynevezett ünnepi bevásárlásokat befolyásolhatja. A szakemberek úgy gondolják, hogy jelentős áremelkedésekre kell számítani idén.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik