Gazdaság

Csúfos öngólt rúgott reklámjaival a Reebok

25 millió dolláros büntetést kapott a cég, mert azt állította, hogy egyes cipői a hagyományos lábbeliknél jobban erősítik a láb- és farizmokat.

Huszonötmillió dollár kártérítésre kötelezte a Reebok sportszergyártót az Egyesült Államok fogyasztóvédelmi hatósága, mert megalapozatlan állításokkal reklámozta egyes cipőit.

A Federal Trade Commission szerdai közlése szerint a Reebok megtévesztő módon azt állította reklámjában, hogy az EasyTone és a RunTone cipők “a hagyományos lábbelikhez képest jobban erősítik a legfontosabb láb- és farizmokat”.

A fogyasztóvédők közleménye szerint a Reebok 2009 elején kezdte el a cipők reklámozását, és statisztikai adatokkal támasztotta alá az izomzaterősítő cipők előnyeit. Az EasyTone-ról például azt állította, hogy sima gyaloglás közben a farizom 28 százalékkal, a térdinak és a vádli 11 százalékkal aktívabb.

A Reebok által fizetendő összeget a vevők kártérítésére fordítják.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik