Gazdaság

Van élet a Malév után is

A tulajdonostól függ, mi lesz a Malév leányvállalataival, amelyek közül a karbantartó Aeroplex megrendeléseinek csupán 17 százaléka származott az anyacégtől, így nyárig a hangárok teljes telítettséggel dolgoznának - írja a keddi Világgazdaság.

Nemcsók Imre, a karbantartó cég ügyvezetője a lapnak elmondta, hogy a bevételkiesést megérzi a társaság, de alapvetően más légitársaságoknak végeznek felújításokat. A karbantartó cég életképességét az is igazolja, hogy 2011-ben mindegy 400 millió forintos mérleg szerinti eredménnyel számol a vezetés.

Az Aeroplexnél a Világgazdaság információi szerint eddig 230 embernél rendeltek el állásidőt. Erre a Malév számára végzett speciális tevékenységek leállása miatt volt szükség.

A Malév Air Tours jelentős átalakításon ment keresztül az elmúlt években, így a turisztikai ágazat globális nehézségei ellenére is nyereségesen zárta az elmúlt éveket, 2,5 milliárdos forgalom mellett. “Új üzleti tervet készítünk, mert a legrosszabb forgatókönyv szerint a forgalmunk akár 50 százalékát elveszíthetjük. A talpon maradásunk azonban kódolva van, így a tulajdonos döntésén múlik, hogy mi lesz az utazási irodával” – fogalmazott Takács Péter. A Malév Air Tours ügyvezetője szerint főleg a ki- és beutaztató, városlátogató csomagjaik estek ki, ezeket pótolják az új megállapodások más légitársaságokkal.

Kettős játékot folytatott Oszkó? – kérdezi a Magyar Nemzet, amelynek Leonov Péter, a Malévet 2007 és 2009 között birtokló Airbridge Zrt. igazgatósági tagja azt mondta, a volt pénzügyminiszter inkább akadályozta, mintsem segítette a Malév visszavásárlásának folyamatát. Most, utólag, tudva, hogy Oszkó Péter utóbb a Wizz Air igazgatóságának a tagja lett, sok dolgon el kell gondolkodni – mondta Leonov.

Borisz Abramovics, az Airbridge kisebbségi tulajdonosa a Magyar Nemzetnek elmondta: a sajtóból értesült róla, hogy Oszkó Péter a Wizz Air igazgatósági tagja lett. Erről az a véleménye, hogy felmerülhet az összeférhetetlenség, mert olyan pozícióban volt, ahol döntött a Malév további sorsáról. Kérdés, hogy az igazgatósági tagság – és a hozzá tartozó, ismeretlen mértékű tulajdonrész – nem korábbi szolgálatok jutalmaként lett-e Oszkó Péter része.

Oszkó Péter azt nyilatkozta a lapnak, hogy nem volt 2011 áprilisa előtt sem érdekeltsége, sem egyéb üzleti kapcsolata a Wizz Air légitársasággal. Azt elismerte, hogy jelenleg nemcsak igazgatósági tagja, de résztulajdonosa is a Wizz Airnek. Pénzügyminisztersége idején személyes kapcsolatban volt minden Magyarországon érdekelt légitársasággal és a reprivatizációra készülve volt olyan forgatókönyv, amelyben más légitársaságok vették volna át a Malév szerepét.

Facebook-oldalán a volt pénzügyminiszter azt írta, hogy semmi köze a Malév összeomlásához, és 2010-ben éppen ő  mentette meg a nemzeti légitársaságot és a Fidesszel is egyezetve igyekezett a túlélés tervét is előkészíteni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik