Ruha és mesekönyv ‒ ezt a kettőt kapják a leggyakrabban idén karácsonykor a magyar gyerekek. Az előbbinek talán kicsit kevésbé, az utóbbinak talán kicsit jobban örülnek majd. A Sony 1000 fős piackutatásából kiderült, hogy még mindig a klasszikusnak nevezhető karácsonyi ajándékok a legnépszerűbbek az ajándékozóknál (ez esetben a szülőknél).
A ruhanemű egyértelműen listavezető (39 százalékkal), de népszerű ajándékötlet az ügyességi, a kirakós vagy a társasjáték is (16 százalékkal).
A felmérés igazi „meglepetése” azonban mégiscsak az, hogy a könyv, úgy tűnik, soha nem fog kimenni a divatból. Minden korosztály nagyjából egyforma arányban örülhet majd a különféle könyveknek, a budapesti gyermekek közül majdnem minden második.
„A mesekönyv nem ment ki a divatból, a fantázia világára, a történetekre mindig lesz igény” ‒ emeli ki ezzel kapcsolatban Sándor Csaba, a Sony Computer Entertainment magyarországi termékmenedzsere. A japán szórakoztatóelektronikai óriás éppen ezért idén karácsonyra piacra lépett a világ első, virtuális valóságon alapuló mesekönyvével, melyet J. K. Rowling írőnővel, a Harry Potter-sorozat szerzőjével közösen fejlesztett ki.
A ruha és a könyv mellett népszerű ajándéknak számítanak a műszaki termékek is. A középiskolás korúak leginkább mobiltelefonnak és videojátéknak, míg a felső tagozatos gyermekek számítógépnek és walkmannek örülhetnek majd. Mobiltelefont százból hat, videojátékot négy gyerek kap majd, míg számítógépet három, walkmant pedig csak egy. A kerékpár nem sok szülőnek jut eszébe a hóesés közepette, 100-ból mindössze két gyermek kap majd, ők is inkább a legfiatalabbak közül.
Az óvodások és alsó tagozatosok között 100-ből négy gyermek nem kap majd ajándékot, emellett a felső tagozatosok 8, a középiskolások 11 százaléka sem talál majd semmit a fa alatt a felmérésben részt vett szülők elmondása szerint. Természetesen sok szülő készül „egyéb” ajándékkal is, a kreatívabbak saját készítésű dolgokkal.