Az egykor százötven fős üzem állományában tavaly nyáron már csak kilencen dolgoztak, idén viszont ismét megkezdődött a létszámbővítés, köszönhetően annak, hogy a Los Angeles-i közlekedési vállalat újabb százötven darabos megrendelést hívott le a NABI Gyártó és Kereskedelmi Kft.-vel 2008-ban megkötött keretszerződésből.
A cég a buszok karosszériáját készíti el, továbbá olyan kényelmi megoldásokkal is ellátja a járműveket, mint a vezeték nélküli internet-hozzáférés, vagy a laptopok töltésére alkalmas állomások. A NABI-buszok népszerűek Floridában, összesen ezeregyszáz fut belőlük az utakon.
A kaposvári cég alkalmazotti állományának csökkenése és a megrendelések visszaszorulása ellenére bemutatta a magyar piacra tervezett új elővárosi-helyközi buszt, a Siriust, amely az európai típusbizonyítvány birtokában immár készen áll arra, hogy a magyar autóbusz-beszerzési tendereken is eséllyel indulhasson – nyilatkozta Baranyai Ferenc, a NABI ügyvezető igazgatója a lapnak. Az alapkonstrukció lehetővé teszi a városi, elővárosi, helyközi szóló vagy csuklós busz, trolibusz, gáz vagy hidrogénhajtású kivitel elkészítését is – a változtatásra százmillió forintot meghaladó összeget fordított a cég.
Nem kellene állandó leépítésektől tartaniuk a járműgyártó cég dolgozóinak, ha a hazai közlekedési vállalatok vásárolnának a buszokból. Ráadásul az elöregedett buszállomány fenntartása kétszer-háromszor többe kerül, mint a moderneké.
A számítások szerint ötszáz autóbusz beszerzése kétezer főnek biztosít munkahelyet, és további ezer embernek jelent közvetve megélhetést. Ezenfelül a vételár tizenhat-tizennyolc százaléka adó és egyéb bevételek formájában az államkasszában is megjelenik – írta a Világgazdaság.