A kivitelezési szakaszok átadási határidejének módosítását egy nem várt műszaki probléma és a szélsőséges időjárás tette szükségessé. A NIF Zrt. a kivitelezők határidőmódosítási kérvényeit egyedileg vizsgálta meg és a valós indokokat figyelembe véve döntött az új határidőkről – áll a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. közleményében.
Az első szakaszon egy – a Szeged teljes északi városrészének vízigényét ellátó – nyomócső nem tervezett védeleme miatt az építkezés elhúzódott. Ennek ellenére a szakasz első négy kilométerét 2010 áprilisától, a teljes első szakaszt pedig 2010 októberétől használhatják az autósok.
A második – a Tisza-hidat is magában foglaló -, illetve a harmadik, Makóig tartó szakaszon az építkezést a szélsőséges időjárás nehezítette. A kivitelezőknek több alkalommal kellett a rendkívüli mennyiségű csapadékkal, illetve a Tisza hosszan tartó áradása okozta akadályokkal megküzdeniük. A vizsgálatok szerint a kivitelezőt ezért nem terheli felelősség a csúszás miatt.
A Móra Ferenc híd október első hétvégéjén összeért a Tisza felett, és az útépítési munkák is gyors ütemben haladnak. Bár az autópálya harmadik szakasza már az idén elkészül, forgalombiztonsági, üzemeltetési és forgalomszervezési okok miatt csak a második szakasszal egyidőben – 2011 első felében – helyezik majd forgalomba.