Gazdaság

Ennyit költ a magyar karácsonyi ajándékra

Az idei top karácsonyi termékek közül a ruházati cikkek vezetik a listát, sokan az interneten vásárolnak.

A magyar internetezők az idén átlagosan 33.800 forintot tervez karácsonyi ajándékokra költeni, de közel kétharmad maximum 30.000 forintot szán az ünnepekre – derül ki az Árukereső.hu, 2000 fő részvételével készített hazai online felméréséből.

A felmérés szerint a magyar internetezők 79 százaléka a világhálón tájékozódik, mielőtt megvenné a karácsonyfa alá valót. A nézelődés mellett már sokan választják az “online bevásárlóközpontokat” is: a válaszadók 65 százaléka tervezi, hogy az interneten is fog vásárolni meglepetést.

A felmérésről szóló közlemény szerint a többség, a válaszadók 61 százaléka maximum 30.000 forintot költ karácsonykor, ugyanakkor 16 százalék több mint 50.000 forintot fordít ajándékra. Nemenkénti lebontásban a férfiak átlagosan 5.600, míg a nők 4.200 forintot áldoznak egy-egy ember ajándékozására.

A kutatásban résztvevők háromnegyede a karácsonyi akciók megjelenésekor, vagy az ünnepek előtt 1-2 héttel kezdi el az ajándékok beszerzését és összességében néhány nap alatt el is intézi a bevásárlást. A nők 8, míg a férfiak 6 embernek terveznek ajándékot venni. A válaszadók 43 százaléka nem kérdezi meg közvetlenül, mire vágyik a másik.

Az idei top karácsonyi termékek közül a ruházati cikkek vezetik a listát, emellett majdnem minden második válaszadó gyerekjátékot, kozmetikumot, könyvet és műszaki cikkeket is tervez vásárolni.

A közlemény szerint a felmérésben résztvevők majdnem kétharmada gondolja úgy, hogy az interneten keresztül is beszerez néhány meglepetést a fa alá. Aki karácsonyi ajándékért kattint az e-térben, az főleg az ünnepi időszakban megszokott zsúfoltságot és sorban állást akarja elkerülni. A tömeg és a sok várakozás elkerülése mellett második legfontosabb érvként az olcsóbb vásárlási lehetőséget, harmadikként pedig a nagyobb termékválasztékot említik a magyar válaszadók.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik