Üzleti tippek

Csúnyán átverhette a nézőket egy telemarketing-műsor

Róka László / MTVA
Róka László / MTVA

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a Telemarketing International Kft. és külföldi anyacége ellen, mivel valószínűleg a fogyasztókat megtévesztve reklámozták elektromos gyomirtó készüléküket, írja a versenyhivatal.

A nemzeti versenyhatóság eljárást indított a Telemarketing International Kft.-vel és osztrák anyacégével, a Mediashop GmbH-val szemben, mivel, írják, a cégek valószínűsíthetően tisztességtelenül reklámozták elektromos gyomirtó készüléküket országos televíziócsatornákon, valamint direkt marketing eszközökkel.

A GVH gyanúja szerint a cégek megtévesztően ígérték a Hammersmith Bionic Burner elektromos gyomirtó különleges árelőnyét, írják. „Emellett a reklámok valószínűleg valótlanul keltették azt a látszatot, hogy a kedvezményes ajánlat csak korlátozott ideig él, így tisztességtelenül késztethették a fogyasztókat azonnali döntéshozatalra. A cégek azt is állították, hogy az elektromos gyomirtó grill- és kandalló gyújtóként is használható – valószínűsíthetően elhallgatva, hogy az ehhez szükséges fúvókát a termék csomagolása nem tartalmazza, hanem csak külön, többletköltséggel rendelhető meg.”

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

A cég ellen nem először lép fel a GVH. Tavaly például hősugárzó-reklám miatt szabott ki rá jókora bírságot:

Kapcsolódó
Kiverte a biztosítékot a gyógyhatású hősugárzó
125 milliós bírságot szabott ki a GVH a teleshopos reklámra.

De 2014-ben is indult ellenük eljárás.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik