A vizsgálat szerint a Reckitt Benckiser Kft. megtévesztette a fogyasztókat a Dettol biocid termékek – antibakteriális felülettisztító spray-k, kendők, kézfertőtlenítők és szappanok – népszerűsítésekor.
A reklámok nagyfokú hatékonyságot állítottak (például „elpusztítja a baktériumok 99,9%-át, és inaktiválja a vírusokat”, „víz nélkül pusztítja el a kórokozók 99.9%-át”). A társaság ugyanakkor ezt a hatást az eljárás során csak a baktériumok vonatkozásában tudta elfogadhatóan igazolni.
Jogsértőnek bizonyult annak módja is, ahogyan a termékeket a Heim Pál Gyermekkórház logójával és ajánlásával népszerűsítették. Bár ezeket a cég a felek közötti marketingmegállapodás keretében használhatta, a feltártak nem támasztották alá, hogy a termékek ajánlása szakmai vizsgálatot követően, megalapozott szempontok alapján történt. A logó és szlogen így megtévesztő üzenetet közvetített a vásárlók felé.
A tisztességtelen gyakorlatokért a GVH Versenytanácsa 147 millió forint versenyfelügyeleti bírságot rótt ki a Reckitt Benckiser Kft.-re. A döntésnél figyelembe vették a többi között, hogy a több évig tartó reklámkampány érezhető hatással volt az érintett piacra. A hatóság tekintettel volt ugyanakkor arra is, hogy a vállalkozás az eljárás hatására önként módosította reklámgyakorlatát és részben elismerte a jogsértést.
A vizsgálat kiterjedt arra is, hogy miként népszerűsítette a fertőtlenítőszert Tibi atya Facebook-oldala. Az eljárás során egyértelműen megállapítható volt, hogy az oldal a két fél közötti együttműködés nélkül jelenítette meg a terméket, vagyis nem próbált szponzorációt leplezni a fogyasztók elől. A versenyhatóság így e vonatkozásban megszüntette az eljárást.