Gazdaság

Ötödével kevesebbet költöttek a hirdetők tavaly

Az elmúlt évben 19,2 százalékkal csökkent a magyar reklámpiac hirdetőinek nettó reklámköltése.
Kapcsolódó cikkek

Tavaly a cégek – a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) becsült adatai alapján – 162 milliárd forintot költöttek reklámra, szemben a 2008-ban mért 200,6 milliárddal – mondta el Skriba Judit, az MRSZ ügyvezetésének tagja egy konferencián kedden.

A Napi Gazdaság által szervezett “Célkeresztben a fogyasztó” című reklám-média konferencián Skriba Judit rámutatott: az elmúlt 10 évben folyamatosan emelkedett a hirdetők nettó reklámköltése, azonban ez a trend elsősorban a gazdasági válság miatt tavaly megtört.

Az egyes médiacsoportokat vizsgálva elmondható, hogy 2009-ben a legnagyobb mértékben a rádió- és a közterületi hirdetésekre fordított reklámköltések estek vissza, míg az interneten és a mozikban megjelenő reklámokra többet költöttek a hirdetők.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik