A világ legnagyobb márkaértékelési és -díjazási rendszere, a Superbrands magyarországi szakértői bizottsága és vezetői a csaknem másfél évtizede indult, hat éve Magyarországon is jelen lévő program nyomán egyre nagyobb szükségét látták, hogy ráirányítsák a figyelmet a hazai termékekre.
Ezért indították a nemzetközi elismeréshez hasonló MagyarBrands elnevezéssel a legkiválóbb hazai márkákat előtérbe helyező programot. A hagyományteremtő kezdeményezés fővédnöke Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes.
A közlemény szerint a MagyarBrands olyan hazai márkákat díjaz, amelyek a magyar vállalkozások méltó képviselői lehetnek határainkon kívül is, a védjegy pedig a hazai és nemzetközi piacon olyan értéket képvisel, amely a vásárlók számára a megbízhatóságot és minőséget tanúsítja.
A MagyarBrands védjegy előre meghatározott, egységes szempontrendszer alapján, pályázati úton nyerhető el. A hazai programban részt vevő vállalkozások és azok termékei – a Superbrands nemzetközi elveihez hasonlóan – egy önkéntes, független szakértőkből álló bizottság döntése alapján kapják meg az elismerést.