Gazdaság

Eladásösztönzésre költenének leginkább a vállalatok

Ma már egyre inkább eladásösztönzéshez kapcsolódó informatikai rendszerek fejlesztésére költenének a nagy magyar gazdálkodó szervezetek.

A közlemény szerint a piaci viszonyok és az ügyfélszokások változásával átalakultak az értékesítési technikák is, a gyors megtérülés pedig egyre fontosabbá válik.

A mostani kutatás szerint a válaszadók egyharmada már a külső informatika, vagyis az ügyfélkapcsolat-menedzsment (CRM) rendszerek és a velük szorosan összefüggő e-megoldások fejlesztésére fókuszál. Az IT-biztonságot pedig már csak 16 százalékuk tartja fontosnak a korábbi 53 helyett.

A felmérés szerint bár a változás jelentős, meglepőnek mégsem tekinthető, mert teljes mértékben összhangban van a nemzetközi trendekkel, amelyek szintén az értékesítést szolgáló technológiák előtérbe kerülését mutatják az informatikai költések általános visszafogása és a hatékonyság növelése mellett.

A közlemény idézi Drótos Györgyöt, a Corvinus Egyetem docensét, az IFUA Horváth and Partners partnerét, aki szerint az átalakulás hátterében részben a válság által életre hívott agresszívabb értékesítési módszerek állnak. A CRM fejlődését befolyásolja az is, hogy létrejöttek a több százmilliós közönséget elérő megoldások, például a Facebook és a Twitter és más hasonló oldalak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik