Kezdetben ártalmatlannak tűnt az a párbeszéd, ami alpári beszólássá fajult az év első napján a 173-as buszon – állítja a BKK-nak írt panaszlevelében olvasónk. Az eset egy ismerősével történt, aki azonban fél a panaszban szereplő buszvezetőtől.
Mivel a buszon az áldozaton és a járművezetőn kívül nem utazott más, az esetnek nincsenek tanúi, így olvasónk abban bízik, hogy a busz kamerái rögzíthették az esetet. Az alábbiakban olvasónk kísérőlevelét, majd a buszon utazó lány beszámolóját olvashatjátok.
XY vagyok (az eredeti levélben természetesen olvasónk neve szerepel – a szerk.), feleségem közeli rokonával történt meg a lenti eset. Kérném az ügy kivizsgálását. Mivel a lány fél megadni a nevét (a sofőrtől tart), ezért írok én. Nem szeretnénk súlyos retorziót, de az sem lenne egészséges, ha innentől fogva mindig rettegnie kéne, mikor utazik az említett sofőrrel újra.
Bár sajnos nincs tanú, ez kiderül a történetből, de bízunk benne, hogy megvannak a kamerafelvételek. Ha nincsenek is, mostantól – reméljük – megfigyelik az illetőt, de legalábbis nyoma marad megengedhetetlen cselekedetének. A lány egyébként egyetemista, szavahihető ember. Várva válaszukat. Köszönettel!
Íme az eset:
“2018. január elsején felszálltam a 23:17-kor induló 173-as buszra Törökbálint felé. Ezeken a vonalakon sincs olyan sok buszsofőr, így már ismerős arcnak mutattam be a bérletem, majd leültem. Elég kevés utas volt rajtam kívül, csak 2-3 fő. Később, Törökbálinton már mindenki leszállt rajtam kívül. Láttam, hogy a sofőr hozzám beszél, ezért kivettem a fülesem.
– Meddig mész?
– A következő megállóig.
– Akkor időm sincs már elcsábítani.
Ezen a mondaton meglepődtem, de nem éreztem még túl tolakodónak, udvariasan mosolyogtam majd felálltam jelezni.
– Nem jössz tovább velem egy körre?
Ezt a már kicsit tolakodóbb kérdést visszautasítottam, majd ezt mondta:
– Pedig dughatunk is egyet!
Nem akartam hinni a fülemnek.
– Tessék?
– Pedig dughatunk is egyet!
Megfagyott bennem a vér és csak annyit tudtam neki kinyögni az üres buszon, hogy akkor biztos nem mennék.
– Hát igen, emberek előtt nehéz is lenne. (Ezt nem értettem, mivel teljesen üres volt a busz.)
A busz megállt a buszmegállóban, a férfi – mintha mi sem történt volna – boldog újévet kívánt és kedvesen elköszönt. Nem tudom, hogy lett-e volna valós okom félni, de szinte remegve szálltam le a buszról. Ezzel a sofőrrel utazok számtalanszor nap mint nap, de most örültem a legjobban annak, hogy leszállhattam a buszról.”
A járatot – mint minden agglomerációs buszjáratot – a Volánbusz üzemelteti, ám közlekedésszervezőként a BKK is érintett. Amint a válaszolnak, frissítjük a bejegyzést.
Frissítés:
Olvasómk levelét a BKK továbbította az autóbuszt üzemeltető Volánbusznak, amely szerdán az alábbi tájékoztatást küldte:
A BKK Zrt.-hez megküldött bejelentését megkaptuk, mellyel kapcsolatban illetékességből az alábbi szíves tájékoztatást adjuk:
Számunkra rendkívül fontos, hogy utasaink megelégedéssel vegyék igénybe szolgáltatásainkat, ezért sajnálattal értesültünk a levelében leírtakról. Bejelentése alapján vizsgálatot folytattunk a január 1-jén történtekkel kapcsolatban. Az érintett járművön hangrögzítésre nincs lehetőség, így sajnos az elhangzottakat nem tudjuk rekonstruálni, azonban a képi adatok alapján az alábbi tájékoztatást adjuk:
A felvételen látható volt, hogy dolgozónk a tükörbe nézve megszólította a buszon tartózkodó hölgyet, az autóbusz-vezető és az utas között rövid beszélgetés zajlott, majd a megállóhoz érkezve az utas leszállt. A látottak alapján a kommunikációban semmilyen agresszió, tolakodás nem volt észlelhető, az igen rövid beszélgetés végig mosolyogva történt mindkét fél részéről, ijedtség, meglepetés nem tükröződött a hölgy arcán, vagy mozdulatain.
Dolgozónk az üggyel kapcsolatban tagadta, hogy az Ön által leírtak a beszélgetés során elhangoztak volna. Autóbusz-vezetőnk egyébként a megbecsültebb kollégák közé tartozik, színvonalas munkájára minden esetben lehet számítani. Udvariassága miatt általában kedveli az utazóközönség és a kollégák is.
Sajnos a történtek részletesebb vizsgálatára, az elhangzottak objektív értékelésére nincs lehetőségünk, azonban biztosíthatjuk, hogy mindent megteszünk annak érdekében, hogy a leírthoz hasonló eset ne fordulhasson elő. Amennyiben a hölgy a kollégánkkal folytatott beszélgetés bármely részét sértőnek érezte, szíves elnézését kérjük. Munkatársunk figyelmét felhívtuk a megfelelő kommunikáció és szolgáltatói magatartás fontosságára.
Bízunk benne, hogy a jövőben megelégedéssel veszik igénybe járatainkat.
Megértését köszönjük. Kérjük tájékoztatásunk szíves elfogadását.
Kiemelt kép: Wikipedia/Kemenymate