Emberére akadt a BKK olvasónkban, Dávidban, aki addig rohangált az ügyfélszolgálatok közt, míg elérte, hogy a BKK sorozatos bakijai miatt ne keletkezzen anyagi kára. Ráment vagy egy hete, de biztos volt az igazában és nem is engedett belőle.
Ahogy minden hónapban, februárban is pótolni indultam a lejárt havi, felsőoktatási Budapest-bérletemet. Ezt Kőbánya-Kispesten a B33-as automatánál tettem meg, némi fennakadással: háromszori próbálkozás után tudtam csak megvásárolni a kívánt bérletet. Először PayPass-szal, majd kétszer terminálos megoldással próbálkoztam. Az első kettő próbálkozásra mindkét alkalommal az „Elutasítva” hibaüzenetet írta ki az automata, a harmadiknál sikeres volt a tranzakció.
Pár nappal később bejelentkeztem az OTP Direkt fiókomba, ahol megdöbbenten láttam, hogy kétszer vonta le a bérletem árát az automata. Másnap bementem a Kőbánya-Kispesten lévő BKK-ügyfélközpontba, ahol jegyzőkönyvben rögzítettük a technikai problémát, majd az ügyintéző tájékoztatott, hogy 30 napon belül elbírálják az ügyemet és telefonon értesítenek.
A kártérítési igényem egy térítésmentes, következő havi (március 14. április 13. között érvényes) felsőoktatási Budapest-bérlet volt, ugyanis úgy voltam vele, inkább kérek egy kész bérletet, hogy ne kelljen az időmet húzni az automatába való pötyögéssel, sokkal kényelmesebb megoldás, ha kiküldik a havi bérletemet postai úton.
Azonban a bérletemet csak március 20-án kaptam kézhez. Március 13-án lejárt az előző havi bérletem, újat nem vettem, mivel meg voltam győződve az igazamról. Ezért inkább vonaljegyeket vettem, így a duplán levont bérlet ára többletköltségeket szült. Múlt pénteken azonban az agglomerációban akadt dolgom.
Másnap a hazajutásomat egyik ismerősöm segítette, mert az előző havi bérletem utolsó érvényességi napján (március 13.) a kezembe nyomott, egy általa a busz ülésén talált, látszólag érvényesítetlen környéki jegyet, így a hazajutásom biztosítva volt. Azonban amikor felszálltam a buszra, telefonáltam, így reflexből a Budapest-bérletemet mutattam be a sofőrnek, aki tovább is engedett, így a környéki jegyet nem használtam.
Utóbbi jegy ismét előtérbe került, amikor figyelmetlenül ezt a jegyet érvényesítettem, nem pedig a vonaljegyemet az M3-as metrón Kőbánya-Kispesten, így a Kálvin téren meg is büntettek. Az ellenőr világosított fel, hogy a jegy környéki jegy és másodjára lett érvényesítve, ezért megbüntetett. Amúgy tök jogosan. A folyamatban lévő kártérítési ügyem nem hatotta meg. Kárt így sem okoztam a társaságnak.
Még aznap felkerestem az Akácfa utcai pótdíj befizetési irodát, ahol először az ügyintéző hosszasan kóstolgatott, de mivel jogi szempontból közelítettem meg a témát (jogi hátterem lévén), végül mellém állt, és remegő kézzel közölte, hogy a legjobban úgy járnék, ha meglenne a bérletem, és pénteken (március 20.) este 8-ig bemennék, bemutatnám a (BKK által kiállított!) bérletet ellenőrzésre, hátha nem hamis…
Aztán közölte velem, hogy március 12-én feladta a BKK a bérletemet, ugyanis a kártérítési igényemet pozitívan bírálta el a társaság. A probléma ott kezdődött, hogy a BKK vállalta, hogy visszajeleznek, ha az üggyel kapcsolatban bármiféle fejlemény lenne. Ez nem történt meg. A másik probléma, hogy a Magyar Postától sem kaptam kézbesítési értesítőt. Aznap elmentem a postára, közölték, hogy se azon a postán, se az Üllői úton lévő 1-es postán sincs a levél, semmi nyoma.
Az elkövetkező napot telefonálásokkal töltöttem, de még mindig semmi nyoma a bérletemnek. A BKK a postára, a posta a BKK-ra mutogat, ezzel számomra ismét anyagi és időbeli kárt okoz valamelyik társaság, ugyanis a március 14-től érvényes bérletemen ketyegnek a napok, jegyeket kell vennem, valamint rohangálnom kell ide-oda az ügy miatt.
Az ügyben az áttörést az hozta, hogy péntekre megelégeltem, hogy a nekem jogosnak odaítélt bérlet még mindig nincs meg, és ezért már 3500 forint (egy havi diákbérlet ára) értékű jegyet használtam már fel, így bementem a Kőbánya-Kispesten lévő ügyfélközpontba, ahol egy telefonhívással megtudták, hogy a BKK hibázott azzal, hogy az irányítószámot rosszul írta fel a posta számára, így kézbesíthetetlennek minősült a levél. Ezt számomra nem mondták meg telefonban, össze-vissza irányítottak mindenfelé.
Bementem a Rumbach Sebestyén utcai ügyfélközpontba, ahol végre kézhez vehettem a bérletemet. Az ügyintéző hölggyel jegyzőkönyvet vettünk fel annak érdekében, hogy a szerdán keletkezett büntetésemet töröljék, valamint a felhasznált jegyeim árát visszatérítsék.
A BKK triplán hibázott, mivel február hónapban duplán vonták le a bérletem árát, nem értesítettek az ügyem fejleményéről, valamint még rosszul is címezték meg a postai küldeményt, így több nappal később kaptam meg a bérletemet. Ha mindezen problémákat a BKK nem okozta volna, sem időpocsékolásom, sem többletköltségem, sem pedig büntetésem nem lenne.