Nem, nem az újak közül. Solymáron az egyik használtan beszerzett Mercedes busz adta meg magát. Szabolcs fotózott és írt.
Ma reggel az egyik új, pontosabban használtan beszerzett busz a 164-es vonalon megadta magát. A solymári emelkedőn ugyan futó tempóban (a visító motorhangból ítélve 1-es sebességben) felküzdötte magát, ám a következő megállóban már oltári fehér füst szállt fel a motor felől. Az utasok a közvetlenül mögöttük jövő járműre szálltak át. Talán a váltó adta meg magát?
Az imént olvastam Orbán Viktor múlt heti megszólalását, miszerint “a budapestiek megérdemlik, hogy a legjobb autóbuszokkal közlekedjenek”. Mi, “vidékiek” végre örültünk, hogy nem a 25-30 éves, lyukas, fűtetlen, kipufogófüstös buszokkal kell közlekednünk.
Ugyan a tavalyi átszervezésnek köszönhetően ennyire régi buszok már csak mutatóba közlekednek, valamivel fiatalabb járművek váltották fel őket. Ezek szintén nem fűtöttek, szintén lyukasak, csak sokkal nagyobb bennük a kipufogó gáz koncentrátuma, télen pedig az ablak melletti ülések mind-mind vizesek.
Fehér hollóként megjelenik egy-egy újabb jármű, amely végre kényelmes, télen fűtött, halk, és nem érezni benne a kipufogó füstöt. Sajnálom a lerobbanást, remélem a szerelők ügyesen megoldják a hibát, és még sokáig utazhatunk vele.
FRISSÍTÉS! A BKV részletesen beszámolt, arról, hogy mi történt a Mercedesszel.
A BKV-figyelő “Elfüstölt egy Mercedes Citaro” című cikkel kapcsolatban a BKV Zrt. az alábbi tájékoztatást adja.
Az LYH-122 rendszámú Mercedes Citaro típusú autóbuszt május 7-én, kedden kora délelőtt “turbó átszakadva” hibával vontatták be. A turbó a motor teljesítményét és hatásfokát növelő, igen magas hőfokon működő eleme.
Tegnap délelőtt leszerelték a meghibásodott alkatrészt, és egy használt, de jó állapotút építettek be helyette. A cserén kívül elégett a turbó és a kipufogó közti rögzítő elem, cserélni kellett ezen felül a motorolajat is, a motort pedig lemosták.
A jármű május 8-án, szerdán reggel forgalomba állt, nem füstöl, üzemszerűen működik. A felvételek május 7-én, kedden reggel készülhettek, amikor a műszaki hiba bekövetkezett.
A meghibásodott elemet a BKV szakemberei megvizsgálták. A vizsgálat során megállapítottuk, hogy a turbó tengelye meg volt kopva, emiatt a lapátok beleértek a házba (amit elkoptattak), ez okozhatta a megszorulást. Ezzel párhuzamosan a hűtésre szolgáló olaj ráfolyt a túlmelegedett alkatrészre, emiatt történt a hirtelen füstképződés.
A BKV 2012 áprilisa óta üzemeltet használt, 7-10 éves Mercedes Citarokat, ilyen meghibásodás még nem fordult elő.