„Beb@szlak a villamos alá! -kiabálta az ellenőr” címmel augusztusban megjelent bejegyzésünkre megérkezett a BKV válasza. Az ellenőrt -aki megfenyegetett egy utast- kihallgatták, de mindent tagad, a BKV mégis oktatásra küldi, és a továbbiakban jobban ellenőrzik majd a munkáját:
Tisztelt Novák Zsuzsa!
Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.
A jelzett esettel kapcsolatban vizsgálatot folytattunk. A vizsgálat során az érintett 182-es karszalagszámú jegyellenőrt, akik a kérdéses időpontban 2009. augusztus 26-án az 1-es jelzésű villamoson dolgozott, jegyzőkönyvileg hallgattuk meg a bejelentéssel kapcsolatban.
A 182-es karszalag számú jegyellenőrünk az esettel kapcsolatban elmondta, hogy már régebben olvasta az interneten azt a megnyilvánulást, amely róla – állítása szerint – névtelenül és valótlan dolgokat állítva megjelent. Elmondta, hogy a történetben szereplő polgárőr, halálos fenyegetéssel és testi sértéssel vádolja. Állítása szerint amennyiben ez így volt, a polgárőr súlyos hibát követett el, miszerint ezeket valamilyen módon nem akadályozta meg, illetve nem intézkedett. A megírt molesztálást, fizikai erőszakkal történő utassal szembeni intézkedését visszautasította, tagadta. Ragaszkodott azon állításához, hogy munkavégzése a meghatározott előírások szerint történt, már a villamoson közölte az utassal, hogy mivel iratai nincsenek, bemondás alapján felveszi adatait. Kijelentette, nem tanúsított az utassal, sem az intézkedésébe beleavatkozókkal szemben durva, bántó magatartást.
Amennyiben, jegyellenőrünk állításaival ellentétben magatartásával vagy egyéb módon megbántotta az utast, úgy ezúton kérünk szíves elnézést.
A bejelentésben szereplő jegyellenőrünket állításai ellenére oktatásban és figyelmeztetésben részesítettük. Munkáját a jövőben fokozottan figyelni fogjuk, és amennyiben a megírt, vagy bármilyen hasonló eset ismételten előfordul, úgy vele szemben szigorúbb felelősségre vonást fogunk alkalmazni.
Jegyellenőreinket a társasági jogos bevételek megszerzése érdekében alkalmazzuk. Munkatársaink az utasok jó- rosszhiszeműségét nem mérlegelhetik, jegy nélkül vagy érvénytelen jeggyel, érvénytelen bérlettel, vagy érvényes értékszelvény nélkül történő utazás, illetve az Utazási Feltételekben rögzítettek megszegése esetén pótdíjazást kell kezdeményezniük. Álláspontunk szerint a jegyellenőreink minden utassal szemben azonosan kell intézkedniük az előírások, és adott lehetőségeik szerint.
Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk. Kívánunk Önnek eredményes munkavégzést és a jövőben szolgáltatásunk igénybevétele során – érvényes jeggyel vagy bérlettel – Társaságunk járművein kellemes utazást.
Budapest, 2009. november 12.
Üdvözlettel: Keresztes Attila, ügyfélszolgálat-vezető