Az áruházlánc 2008. szeptember 1. és 2009. március 16. között tartott akciói során egyes termékek az akció kezdetén nem voltak kaphatóak, más termékek pedig nem a reklámokban szereplő tulajdonságokkal rendelkeztek – állapította meg a versenyhivatal.
A Tesco elismerte, hogy egyes termékek bizonyos áruházakban nem álltak rendelkezésre, nem voltak elvihetők az akciós időszak első napjaiban. A vizsgálat megállapította azt is, hogy az áruházlánc már az akció megkezdése előtt információval rendelkezett arról, hogy bizonyos termékek nem fognak rendelkezésre állni a kellő mennyiségben, és megfelelő időtartamig.
A GVH megállapítása szerint a Tesco nemcsak csalogató, hanem megtévesztő reklámokat is közzétett. Egyes dvd-lejátszókat és notebookokat például nem a tájékoztatásban leírt tulajdonságokkal forgalmazott.
A GVH a nyolcmillió forintos bírság összegének megállapításakor súlyosbító körülményként értékelte, hogy a Tesco jelentős forgalmú vállalkozás, a piac egyik meghatározó szereplője, a vizsgált és kifogásolt tájékoztatási gyakorlat felróható vele szemben, valamint a vállalkozást a versenyhatóság már többször jogerősen elmarasztalta.