Belföld

A felszínen is futna a metró?

Felmerült, hogy az épülő 4-es metró második szakaszát ne a költséges mélyépítéssel vezessék, hanem a felszínen - értesült a Népszava kormányzati forrásból.

A Városházán cáfolták, hogy lenne ilyen terv, szerintük az Etele tértől a Bosnyák térig tartó teljes vonal megépül a jelenlegi tervek szerint. Csakhogy az 500 milliárd forintot is meghaladó beruházás nagy részére nincs fedezet, ráadásul az Európai Unió sem lelkesedik a második szakasz finanszírozásáért. Van egy harmadik lehetőség is: a Bosnyák térig ne metró járjon, hanem villamos.

A jelenleg is magas, sőt várhatóan tovább növekvő költségek miatt kormányzati körökben felmerült a metróvonal áttervezése, miszerint a II. szakaszt ne a felszín alatt, hanem – jóval olcsóbban – a felszínen vezessék, mint egy HÉV-vonalat. Ezt a lapértesülést azonban a Városházán cáfolták. Czuk Dóra, a Főpolgármesteri Hivatal sajtófőnöke kijelentette: a metró az eredeti tervek szerint mélyépítéssel halad a teljes vonalon.

A két megoldás közötti “átmenetként” azonban korábban több változat is felmerült. Ilyen például az, hogy a második szakaszon ne mélyépítéssel, hanem a millenniumi földalattihoz hasonlóan, közvetlenül a felszín alatt vezessék a vonalat, amely így nem is metró, hanem kéregvasút lenne – nyilatkozta a lapnak Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke a lapnak. Egy másik, jóval olcsóbb változatot is említett Dorner: a Baross és a Bosnyák tér közötti metrószakasz építésének lefújását, s helyette a villamosforgalom visszaállítását.


A VEKE elnöke szerint a legjobb és leggyorsabb megoldás a még meglévő pálya felújítása után a villamosforgalom visszaállítása lenne a Thököly úton.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik