A magyar felnőttek 51 százaléka rendelkezik legalább egy streaming szolgáltatással, ami elmarad a világ 56 százalékos átlagától – derül ki a Finder Global Streaming Adoption Report jelentéséből. A 18 ország 28 547 felnőttje körében végzett felmérés szerint Magyarország a 14. helyen áll a legalább egy előfizetéssel rendelkezők számát tekintve. A legnépszerűbb streaming szolgáltatás Magyarországon a Netflix – a magyarok 39 százaléka rendelkezik fiókkal, ezt követi az HBO GO (16%) és a YouTube prémium (8%), és a magyar nők valamivel nagyobb valószínűséggel rendelkeznek legalább egy streaming szolgáltatással (53%), mint a férfiak (50%).
A Finder streaming szerkesztője, James Dampney szerint a streaming szolgáltatások gyorsan népszerű szórakozási formává váltak Magyarországon. “Bár az előfizetők száma Magyarországon elmarad a globális átlagtól, a streaming-szolgáltatások így is népszerűek: a magyar felnőttek fele rendelkezik legalább egy előfizetéssel. Az elmúlt évtizedben igazi fellendülést tapasztaltunk a streaming szolgáltatások terén, és úgy tűnik, hogy a COVID-19 járvány csak felgyorsította ezt a tendenciát. Mivel a világjárvány idején az emberek több időt töltenek otthon, nem meglepő, hogy ezek a szolgáltatók olyan népszerűek Magyarországon” – mondta a szakértő.
A streaming előfizetők között Új-Zéland vezet, ahol a lakosság 65 százaléka rendelkezik legalább egy szolgáltatással, majd Brazília és Írország következik. A spektrum másik végén Pakisztán áll, ahol a megkérdezettek 45 százaléka mondta, hogy rendelkezik streaming szolgáltatással.