A Coca Cola vezérigazgatója jelentette be, hogy jövőre piacra dobják az Egyesült Államokban azt a kólát, amit sztíviával édesítenek – tudósít a New York Post. A bővítés nem véletlen, az iparág diétás termékeinek eladásai az elmúlt egy évben közel hét százaéákkal estek vissza.
Az idén Argentínában már értékesített termék nem csak ízében, hanem csomagolásában is megújul, ugyanis zöld címkét kap majd.
Az eladási számok azt mutatják, hogy a dél-amerikai országban nagyon népszerű az „egészséges” üdítő.
De nem csak a zöld kóla miatt örülhetnek az üdítő rajongói. Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság kijelentette: az aszpartám nem káros az egészségre, ha az ajánlott mennyiségben fogyasztják. Ez az a sokat vitatott édesítőszer, amelyet a light kategóriába tartozó italokhoz használnak.
Na de mi a sztívia?
A sztívia, más néven jázminpakóca sztíviaglükozidokat tartalmaz, melyeket a növény leveleiből nyernek ki. A Közép- és Dél-Amerikában őshonos növényt az ott élő indiánok már évszázadok óta használják édesítésre és gyógyításra. Az Európai Unióban 2011 decembere óta engedélyezik az sztívia édesítőszerként való alkalmazását.