Éles a különbség az ország egyes csoportjai között a médiafogyasztási szokásokat illetően – ez derült ki a Republikon Intézet elemzéséből, amelyet a Bige László milliárdos által megrendelt és a Závecz Research által készített és amelynek eredményeit a Narancs.hu-n ismertették.
Az elemzés arra jutott, hogy továbbra is a televízióból tájékozódik a magyar lakosság legnagyobb része, önbevallás alapján a televíziók közül az RTL Klub hírműsorait nézik a legtöbben, a második legnépszerűbb pedig a TV2, ez a két adó vonzza napi szinten a legtöbb érdeklődőt az összes médium közül. A válaszadók kevesebb, mint a fele (46 százalék) vallotta, hogy legalább heti egyszer nézi a Magyar Televízió hírműsorait.
A válaszadók 56 százaléka olvas híreket az interneten. Akik viszont olvasnak híreket az interneten, azok között önbevallás alapján az Origo, az Index és a 24.hu a leglátogatottabb hírportál, az élmezőnyben a 444.hu, a hvg.hu, a blikk.hu és a telex.hu hasonló, valamivel alacsonyabb napi olvasottsággal rendelkeznek. (Az adatfelvétel még februárban készült, amikor a Telex még viszonylag friss portálnak számított.)
A felmérés szerint a válaszadók 48 százalék látogatja naponta a Facebookot, további 17 százalék hetente többször is, 28 százalék pedig azt válaszolta, hogy soha nem megy fel a közösségi oldalra.
Az elemzés szerint jól látható, hogy az internetezők és tévénézők csoportja több demográfiai adat alapján is élesen eltér egymástól. Amíg a fiatal, nagyvárosban élő, magasabb végzettségű népesség az internetet preferálja, addig az idősebb korosztály, az alacsonyabb végzettségűek és a kistelepülésen lakók a televíziós hírműsorokat.