Tech

Ráugrottak a magyarok a Xiaomi mobiljaira

Marjai János / 24.hu
Marjai János / 24.hu

A Canalys, az IDC és a Strategy Analytics piackutatók kiadták aktuális elemzéseiket a globális okostelefonpiac 2021 első negyedévi eredményeiről, melyek alapján a Xiaomi továbbra is tartja 2020 harmadik negyedéve óta meglévő harmadik helyét a világ okostelefon piacán.

Magyarországon kimondottan jól áll a kínai márka szénája: a Xiaomi érte el a legnagyobb éven belüli növekedést (311 százalék) a mobilgyártók között 2021 első negyedévében, és ezzel a második legnagyobb szereplővé vált az okostelefonok piacán. A Canalys első negyedéves jelentése szerint a kínaiak a legutóbbi negyedévben érték el történetük legjobb eredményét: 62 százalékkal növekedtek az eladási számok, 49 millió készüléket szállítottak le a partnereknek, és Európában most először a második helyre kerültek. Kelet-Közép-Európában a Xiaomi továbbra is vezeti a piacot 82 százalékos éves növekedéssel és 32 százalékos piaci részesedéssel.

A magyar számoknál más érdekességek is mutatkoznak: jól látszik, hogy a Samsung magasan tartja a pozícióját, az LG és a Huawei részesedése viszont eléggé megcsappant.

Canalys

Ajánlott videó

Olvasói sztorik