Magát a megmérettetést tartja az Üzlet & Siker-pályázat legfőbb erényének Székely Tibor ügyvezető. Mint mondja, társaságuk 18 éve működik eredményesen, az üzleti eredményt leíró számok azonban „csak” rögzítik a korábban történteket, nem segítik a nap mint nap szükséges megújulást.
Ügyfeleik visszajelzései, minősítései persze nagyon fontosak; mind a jók, mind az esetleg bírálók. A jó szándékú kritikából lehet a legtöbbet tanulni. De ezek egy sajátos nézőpontot képviselnek, gyakran pillanatképek, tehát csak kellő óvatossággal használhatók a cég további építésének tervezéséhez.
Névjegy
Cég neve: LANeX Tanácsadó Kft.
Ügyvezető: Székely Tibor, 58 éves
Ágazat, főtevékenység: statisztikailag: 7420’03, azaz „Mérnöki tevékenység, tanácsadás”. Érthetőbben: kritikus (üzleti) alkalmazásokat támogató infokommunikációs hálózatok tervezése, építése, üzemeltetése
Alkalmazotti létszám: 9 fő
Árbevétel: 632 020 000 forint
Indult-e korábban a pályázaton? Nem
Arról, hogy az elnyert cím mennyiben befolyásolja cége megítélését, Székely Tibor azt mondja: „egy sikeres vizsgaeredmény addig fontos igazán, amíg meg nem szerezzük”. Utána a következő megmérettetésre kell figyelni. Ez az elismerés megrendelőik számára mindenesetre fontos jelzése annak, hogy megbízható alapokon építkeznek, s van jövőképük.
A náluk sokkal nagyobb, de olykor nem jobb és nem is olcsóbb vetélytársak marketingjében gyakran fellelhető az az érvelés, hogy a kisebbekre nem tanácsos támaszkodni, mert gyakran eltűnnek. Mint mondta, reméli: ez a díj is megerősítheti megrendelőiket, hogy a LANeX nem holmi egyszeri áfacsalásra alakult szervezet.
A kkv-k jövőjét illetően Székely Tibor derűlátó, úgy gondolja, hogy nem csak a nagyvállalatoknak és azok jobbágyainak van helyük a nap alatt. Elmondta, szakterületükön a technológiák, az ismeretek néhány év alatt elavulnak – ezért elsősorban munkatársaikba „fektetnek be”. (Például, folyamatosan keresnek a szakterületüket alaposan ismerő, kreatív mérnököket.) Ők aztán gyorsabban, jobban kiaknázzák valamely új technológiai lehetőség felbukkanását: azokat a „réseket” keresik folyamatosan, amelyek a „nagyiparosoknak” szűkek vagy észrevehetetlenek.
A gazdasági megszorító intézkedések és a politikailag instabil légkör hatásáról szólva csak annyit mond az ügyvezető: jó és kevésbé jó időkben egyaránt fontos, hogy „világosan ismerjük kompetenciánkat, célpiacunkat, tudjuk megkülönböztetni magunkat a hasonló vállalkozásoktól”.
„Nemritkán működünk együtt egyes projektekben nálunk lényegesen nagyobb piaci szereplőkkel, akik más esetekben vetélytársaink – fűzi tovább a szót. – Ha meggyőző a szakértelmünk valamely területen, megtaláljuk a közös érdeket. Nekünk is vannak korlátjaink, nekik is: mi nem tudunk nagyon nagy, összetett feladatokat felvállalni, ők pedig nem minden szakmai területen naprakészek.”