Kultúra

Változatlan portfóliós elérés, megújuló tartalomgyártási folyamatok, integrációs szemlélet 2021-ben a Central Médiacsoport nyomtatott magazin divíziójában

A koronavírus minden ágazatot érintő gazdasági hatásai és az olvasói szokások megváltozása miatt a Central Médiacsoport átszervezi és optimalizálja nyomtatott magazin portfólióját. Az átalakítás keretében a Kiadó tartalomgyártási központokat hoz létre, integrált tartalomkészítési rendszerre áll át a print divízióban. Továbbfejleszti terjesztési, előfizetési szolgáltatásait annak érdekében, hogy az olvasók még könnyebben juthassanak hozzá a magazinokhoz. A jellemzően egy-egy szűk célcsoportot megszólító, alacsony elérésű lapok kiadását szünetelteti a Central 2021 elejétől. A nyomtatott magazin portfolió jövőre is 3 millió havi olvasó elérését biztosítja a Kiadó partnerei számára.

2021 elejétől a Central középtávú magazin stratégiája a legnagyobb elérésű és legerősebb márkáira fókuszál, melyek a Kiadó üzleti eredményének túlnyomó részét adják. A változó fogyasztói igényeknek és a nemzetközi trendeknek megfelelően ez az optimalizálási folyamat és integrációs szemlélet a Kiadó magazin portfólióját stabil üzleti alapon tartva biztosítja magazinmárkái számára az erős piaci pozíciót és egyben a hosszú távú digitális fejlődést is”

–nyilatkozta Lipták Tímea divízió-igazgató.

A megváltozott olvasói szokások miatt a tartalmi újítások mellett az előfizetési csatornák digitális fejlesztése is kiemelt fontosságú marad a Central stratégiájában a következő időszakban is. A Kiadó 2021-től előfizetési csatornáinak digitális továbbfejlesztésére fókuszál.

Nyomtatott magazin portfóliónkban a hagyományos, fizikai terjesztési és értékesítési pontok mellett egyre nagyobb szerepet kapnak a digitális platformok. Idén novemberig a Kiadó saját webshopján, a magazincentrum.hu-n keresztüli print és digitális előfizetés-értékesítés 67 százalékkal nőtt[1] a tavalyi év azonos időszakához képest. Jövőbe mutató digitális irányunk a szintén előfizetői konstrukcióban kínált digitális tartalomszolgáltatás. A nőklapja.hu elindítása csak az első lépés volt azon az úton, amit a Central paywall-stratégiájában kijelöltünk

– mondta el Tóbiás Andrea stratégiai terjesztési igazgató.

A Central piacvezető lapjainak továbbfejlesztése érdekében két tartalmi központot hoz létre.

2021 januártól a Nők Lapja tartalmi központban a Nők Lapja integrált szerkesztősége állítja elő mind a hetilapban, mind a nőklapja.hu digitális felületén, valamint a Nők Lapja szezonális különszámaiban (Tavasz, Nyár, Tél, Kert és virág, Enteriőr, Advent) megjelenő tartalmakat is. A speciális szépség, egészség és lélek tematikájú márkakiterjesztések esetében dedikált főszerkesztő vezetésével szintén ebben a tartalomgyártási központban készülnek a magazinok (Egészség, Psziché, Szépség, Évszakok) a továbbiakban. A Nők Lapja Konyha és különszámai, illetve az Ezotéria-csoport megjelenései változatlan szervezeti felállásban készülnek. A Nők Lapja digitális előfizetéssel továbbra is fizetős szolgáltatásként lesz elérhető a hazai és külföldi célcsoport számára.

A Nők Lapja a legismertebb, legkomplexebb, legnagyobb elérésű modern női márka a magyar médiában, mely a klasszikus női értékek megőrzése mellett modern témaválasztásának és mai, hiteles feldolgozásmódjának köszönhetően igazodási pont olvasói közösségének. A középpontban a hetilap áll, melyhez kapcsolódnak a satellit márkakiterjesztések. Cél, hogy a Nők Lapja az összes releváns szegmensben, a márkát tovább építve piacvezető, profitábilis termékekkel legyen jelen”

– mondta Vékási Andrea Nők Lapja portfolió-igazgató.

A Kiadó másik, szórakoztató és szolgáltató tartalmi központjában készülnek a jövőben a piacvezető Story magazin és különszámai, a Best magazin, a szintén piacvezető Színes RTV, RTV műsormagazin és Heti TV magazin, és a női magazinpiac 3. szereplője, a Meglepetés annak saját márkakiterjesztéseivel együtt (Retro, Nők és Nyár, Horoszkóp, meglepetes.hu).

A Central hitvallása mindig is az volt, hogy a hiteles és minőségi feldolgozásmóddal tálalt sztárhírek tudnak igazán sikeresek lenni az olvasók körében. Két sztármagazinunk a Story és a Best plusz, a Meglepetés női hetilapunk együttesen közel 1 milliós olvasótábora is ezt igazolja. A Színes RTV vásárlói számára fontos a tévénézéshez szükséges részletes tartalmi információ, és egyszerűbb a print formába öntött tartalom befogadása. Az olvasók milliói használják napi szinten a nyomtatott TV-guide-okat. Mert ez praktikus, és mert ebben minden tisztán követhető

– nyilatkozta Kovács Mónika portfolió-igazgató.

2021-ben a National Geographic továbbra is 12 nyomtatott lapszámmal jelenik meg, míg a Marie Claire 6 megjelenéssel lesz elérhető az újságárusoknál. A prémium célcsoportot elérő licencmárkák (Marie Claire, National Geographic és Cosmopolitan) online tartalmai a Central digitális portfóliójába integrálva fejlődnek tovább, mellyel a márkák a legújabb digitális trendeknek megfelelő tartalmi és vizuális megoldásokkal érik el a kiemelten fontos, magas vásárlóerejű célcsoportokat.

A speciális tematikák digitális térben való tartalomfogyasztásának megerősödése miatt a Kiadó januártól a szegmensvezető babaszoba.hu tartalmaival célozza a Kismama magazin célcsoportját és ezzel párhuzamosan szünetelteti a Kismama magazincsalád nyomtatott kiadását. A Well&Fit magazin tartalma januártól szintén csak digitálisan lesz érhető. A hazai autós piac jelentős csökkenése miatt az Autómagazin és különszámainak megjelenése lezárul 2020. december végén, azonban nem maradnak autós tartalom nélkül sem az olvasók, sem a hirdetők, hiszen a Vezess.hu-n minden autós téma megtalálható a jövőben is.

A Central kiemelkedő főlapjaiból és különszámaiból álló nyomtatott magazin portfóliója 2021-ben is 3 milliós, a hazai piac legnagyobb magazinelérését biztosítja partnereinek minden hónapban.­­­­­­­­­­­­­­­­­­

Ajánlott videó

Olvasói sztorik