Tech

Nagy üzletet kötött a Spotify

A világ legnépszerűbb előfizetéses audió streaming szolgáltatója, a Spotify bejelentette, hogy 235 millió dollárért felvásárolja a Megaphone nevű podcast hirdetési és publikációs platformot. A Megaphone egy podcasttechnológiai vállalat, amely hosztolási és reklámbeépítési szolgáltatást kínál kiadók, illetve célzott reklámértékesítést márkapartnerei számára.

A Spotify és a Megaphone összefogva segíteni fogják a hirdetőket és a podcastkiadókat a podcastokban rejlő ígéretes lehetőségek kiaknázásában – írja az MTI. A két vállalat ennek érdekében felhasználja a „Megaphone Targeted Marketplace” elnevezésű platformjának erejét, és most első alkalommal elérhetővé teszi a Spotify “Streaming Ad Insertion” elnevezésű technológiáját más podcastkiadók számára.

A felvásárlás újabb lépés a Spotify azon céljának megvalósítása felé, hogy a világ vezető audióplatformja legyen, és lehetővé teszi, hogy a cég az audió tartalmak egyre nagyobb mértékű monetizációjára összpontosítsa erőfeszítéseit az ágazat minden területén.

Az akvizícióra nem sokkal azt követően került sor, hogy a Spotify bevezette Streaming Ad Insertion elnevezésű podcast hirdetési technológiáját, melynek köszönhetően lehetővé válik a podcastek célzott eljuttatása a közönséghez. A hirdetők lehetőséget kapnak arra, hogy eredeti és exkluzív Spotify podcastokban jelenjenek meg, és ugyanakkor a „Megaphone Targeted Marketplace” platformnak köszönhetően jóval nagyobb célközönséget érjenek el.

A podcastkiadók számára ez a felvásárlás olyan eszközökhöz való hozzáférést eredményez, amelyek használata hozzásegíti őket, hogy nagyobb nyereséget érjenek el tevékenységükkel. Ide tartozik az a lehetőség, hogy tartalmaikat monetizálhassák, kihasználva a hallgatóikkal való kapcsolatukat a hirdetők részéről egyre nagyobb kereslet kiszolgálására.

Az ügylet zárását követően a Spotify hamarosan elérhetővé teszi a Streaming Ad Insertion technológiát a Megaphone platformján jelen lévő összes podcastkiadó számára, mely az első alkalom lesz, hogy a cég harmadik felek számára hozzáférhetővé teszi ezt az eszközt.

„Nagy izgalommal tekintünk a Spotify-hoz való csatlakozás, és a podcastnak mint médiumnak, a kiadók és hirdetők még nagyobb körében való népszerűsítése elé” – nyilatkozta Brendan Monaghan, a Megaphone vezérigazgatója. „Hiszünk abban, hogy a Megaphone és a Spotify által egyaránt fontos értéknek tekintett innováció előreviszi a podcast-ökoszisztéma elterjedését szerte a világon.”
Az ügylet zárására a szokásos szabályozó hatósági jóváhagyások megszerzése függvényében kerül sor.

(Kiemelt kép: GettyImages)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik