Élet-Stílus

Kínában már csak a titkárnők járnak Gucci táskával

rogan-vuitton(960x640).jpg (Rogán Antal, Louis Vuitton)
rogan-vuitton(960x640).jpg (Rogán Antal, Louis Vuitton)

Nálunk még a miniszterelnök főtanácsadója menőzik vele.

A kínai elit körében már leáldozott a nálunk még luxusmárkának számító Louis Vuitton és Gucci csillaga – írja a Business Insider.

Ewan Rambourg, a HSBC vezető elemzője a kínai luxuspiacot elemző írásában arról számolt be, hogy egy Louis Vuitton táska még 2003 körül lehetett nagyon menő az ázsiai országban, amikor Japánban csúcson voltak a márka eladásai. Fontos különbség azonban, hogy míg a japánok azért vesznek luxustermékeket, hogy „beilleszkedjenek”, a kínaiak azért, hogy kitűnjenek a többiek közül. Egy tehetős kínai vásárló viszont már azzal találja magát szemben, hogy mindenütt Louis Vuitton és Gucci termékek veszik körül őket, egyszerűen a „titkárnők márkájaként” tartják számon.

A cikkben megszólaló milliárdosnő szerint már minden pekingi vendéglőben szembejönnek a Louis Vuitton-kiegészítők, ezért az exkluzívabb termékek felé fordulnak. Az is megtépázta ezeknek a márkáknak a hírnevét, hogy rengeteg belőlük a hamisítvány.

Ettől persze még jónak számítanak a Louis Vuitton és Gucci eladásai Kínában, de a fő vásárlókört már nem az elit, hanem a fiatal fehérgallérosok jelentik. Ez nem feltétlenül rossz a márkák számára, ha az eladásokat nézzük, mert robbanásszerűen növekszik ez a réteg.

Nálunk egy Gucci- vagy Louis Vuitton-táskával még a politikusok hivalkodnak: Habony Árpád miniszterelnöki főtanácsadó a sokszázezer forintba kerülő táskáját a szociális megszorítások ellen tüntetők előtt lóbálta meg decemberben, Rogán Antal Louis Vuitton-hátizsákjából pedig akkora botrány lett, hogy végül inkább elárverezte.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik