A csökkenő forgalom és az előretörő online vásárlás hatására a H&M a múlt héten bejelentette, hogy üzleteinek öt százalékát, 250-et bezár jövőre- írja a G7, kiegészítve azzal, hogy a brutális bezárási hullám nemcsak a Magyarországon is jól ismert láncot érintik. A csökkenő forgalomban a koronavírus okozta gazdasági visszaesés alighanem szerepet játszik.
A cikk felidézi: az ruhaipari óriás, az Inditex látványosabb átalakításba kezd mint a H&M, ugyanis üzletei közel húsz százalékát, 1200-at zár be, és 450 nagyobb és “magasabb minőségű” üzletet nyit meg “prémium helyszíneken”. Az Inditex márkái közé tartozik többek között a Zara, a Bershka, a Pull&Bear, a Massimo Dutti vagy a Stradivarius is.
Arról egyelőre nincs hír, hogy Magyarországot érintik-e a boltbezárások. Itthon a H&M a legnagyobb ruházati cég a tavalyi 58 milliárd forintos árbevételével, a 27 milliárdos forgalmú C&A és a 25 milliárdos Zara előtt.
Kiemelt kép: MTI/EPA/ANSA/Matteo Corner