A Coca Cola – több más élelmiszergyártó-céghez hasonlóan – „egészségügyi szakértőket” fizet azért, hogy termékeiket pozitív színben tüntessék fel – írta az AP. Az amerikai hírügynökség azután nézte meg az üdítőgyártó cég gyakorlatát, hogy februárban, az amerikai „nemzeti szív hónap” kapcsán több olyan cikk is megjelent, amiben táplálkozási tanácsadók a szívbetegségek elkerülésére azt ajánlották az olvasóknak, hogy válasszák a cég „mini palackjait”, egészséges alternatívaként jellemezve a nagyobb mennyiség helyett.
Az AP által megvizsgált cikkek főleg „szakértői blogokon” jelentek meg, de több nagy újság weboldalán is olvashatóak voltak. A cikkek többségénél a szerzőről szóló rövid leírásban megemlítik, hogy a cikk írója üdítőipari tanácsadó, és egyebek mellett a Coca Colának is dolgozik, esetekben hozzátéve, hogy a cikkben saját véleményük szerepel. Médiaetikai szakértők szerint azonban ez nem elég.
Kelly McBride, a neves újságíró iskola, a Poynter Institute médiaetikai oktatója az AP-nek kijelentette: a cikkek végén szereplő leírások nem teszik egyértelművé az olvasók számára, hogy a szakértő pénzt kapott a kérdéses cikkért a Coca Colától. McBride szerint ezek a cikkek jó példái annak, amikor nem lehet látni, hogy fizetett tartalmat olvas valaki.
Az AP-nek a Coca Cola két szakértője is nyilatkozott a gyakorlattal kapcsolatban, és mindketten állították, saját véleményüket mondták el. Robyn Flipse kijelentette: ha nem kapott volna pénzt érte, akkor is ajánlaná a kispalackos kólát. Elmondása szerint a saját ötlete volt a termék megemlítése a cikkében, amiről elismerte, hogy a Coca Cola felvetésére írta meg, miután a cég PR-ügynöksége megkereste a „nemzeti szív hónappal” kapcsolatos cikk ötletével.