Belföld

Tíz százalékkal javult a Sharp eredménye

A Sharp japán elektronikai konszern a folyadékkristályos kijelzők (LCD) és a mobiltelefonok eladásának felfutása jóvoltából 11,4 százalékkal 36,46 milliárd jenre (270 millió euróra) növelte a decemberrel záruló negyedévben adózás utáni eredményét.

A múlt év azonos időszakában az adózott eredmény 32,73 milliárd jen volt. A vállalat egyben megerősítette az idei évre vonatkozó prognózisát. A világ vezető LCD gyártójának árbevétele 12,1 százalékkal 650,61 milliárd jenre emelkedett.

A Sharp a márciussal záruló pénzügyi év egészére 150 milliárd jenes működési eredményt jelez változatlanul előre – ez az előző évihez képest 25 százalékos növekedést jelentene.

A Sharp eredménye éles ellentétben áll a Sony-éval, amelynek negyedéves profitja mérséklődött, továbbá az elektronikai cikkek áresésére hivatkozva leszállította a pénzügyi év egészére vonatkozó kilátásait. A szakértők szerint a Sharp azért állt jobban helyt a versenyben, mivel maga gyártja LCD paneljeit, ezzel többletértéket ad termékeihez, egyben jobban ellenőrzése alatt tudja tartani a költségeket. A Sony az LCD paneleket külső szállítóktól szerzi be.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik