A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata alapján Berki Renáta anélkül reklámozta egy kereskedő cég óráit a közösségi oldalán, hogy megjelölte volna a posztok fizetett jellegét. A bújtatott reklámozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősül, ami miatt már számos alkalommal járt el a GVH
– írja oldalán a Gazdasági Versenyhivatal, akik emiatt az influenszer cégére, a B&B Media Group Kft.-re 2,2 millió forint, míg a NEXT-TIME Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-re 1,2 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki.
A GVH Berki Renáta posztjait vizsgálva vette észre, hogy az influenszer – aki egyébként Berki Krisztián felesége – egy óra- és ékszerkereskedő vállalkozás termékeit hónapokon keresztül úgy népszerűsítette, hogy posztjaiban nem tüntette fel, hogy azok reklámok. Ezzel a hirdető és az influenszer megszegte a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló törvényt, mely alapján a közöttük lévő kereskedelmi viszonyt egyértelműen, közérthetően és jól észlelhetően a fogyasztók tudomására kell hozni.
Berki Renáta azóta utólag minden egyes ilyen posztjához odaírta a #reklám megjelölést, ezt enyhítő körülményként vette figyelembe a hatóság.
Utánanéztünk, és kiderült, hogy Berki Renáta cége a tavalyi évet 99 millió forintos árbevétellel zárta, ami a 2018-ashoz képest hatszoros növekedés. Jellemzően az anyagjellegű ráfordítások miatt (93 millió forint) a cég 3,7 millió forintos eredménnyel zárta 2019-et. A mellékelt adatok szerint osztalékot nem fizettek a tavalyi évben a cégnél.
Kiemelt kép: Instagram/Berki Renáta