A kiskereskedelmben kulcsfontosságú ünnepi szezont is magában foglaló negyedik negyedévben az Amazon 31 százalékkal 2,54 milliárd dollárra növelte forgalmát, miközben a nettó nyeresége közel ötszörösére, 346,7 millió dollárra – részvényenként 82 centre – emelkedett.
Egy egyszeri, 244 millió dolláros, adóvisszatérítéssel kapcsolatos bevételt leszámítva a cég nyeresége részvényenként 35 cent volt, miközben az elemzők 40 centre számítottak. A cég papírjainak árfolyama a bejelentést követően 41,88 dollárról 36,33 dollárra zuhant.
Elemzők szerint a kiábrándító negyedéves nyereség oka a túlzottan magas működési költségekben keresendő. Az internetes boltok között élesedő versenyben az Amazon egyre többet kénytelen marketingre költeni. Az Amazont emellett nem csak az internetes üzletek, hanem a hagyományos boltok is fenyegetik, amelyek ma már kínálnak hasonló szolgáltatásokat, például ingyenes kiszállítást vagy internetes vásárolható ajándékutalványt. Nemrégiben az eBay aukciós portál is viszonylag gyenge eredméyekről számolt be és visszafogott előrejelzést tett közzé. Jeff Bezos elnök-vezérigazgató elmondta, hogy az Amazon.com a továbbiakban is kínál majd marketing akciókat, példaként említette az Amazon Prime-ot, amelynek keretén belül a vevők évi 79 dollárért cserébe tetszőleges mennyiségű megrendelés két napon belüli ingyenes kiszállítását kapják.
A jelenleg is tartó negyedévre az Amazon 1,8-1,95 milliárd dollár közötti bevételt vár, a teljes pénzügyi évre pedig 8,05-8,65 milliárd dolláros forgalmat jövendöl. Mindkét prognózis magasabb a korábbi előrejelzéseknél. A legutóbbi lezárt pénzügyi évében az Amazon.com 6,9 milliárd dollár bevétel mellett 588,5 millió dollár nyereséget ért el.
