Szórakozás

A Vad angyal óta kevesebbet tudni Natalia Oreiróról, mint a Hold túlsó feléről

Ugyan Charlie-nak is voltak angyalai, de közel sem olyan vadak, mint amilyen Natalia Oreiro volt a Vad angyal című argentin telenovellában, ami Magyarországon is őrült nagy sikereket ért el. A színész-énekesnő egy életre ebben a szerepben maradt meg a magyaroknak, holott azóta kis túlzással csak drámákban játszik – nemrég pedig orosz állampolgárságért folyamodott és beregisztrált Instagramra is. Mutatjuk, mi történt Oreiróval az ezredforduló óta.

A Vad angyal dedikálásán többen rosszul lettek

– vezette fel 2000-ben a TV2 riportját a híradós Szarvas László (aki az élő adásban „ez kurva jó!” mondatával lett kitörölhetetlen alakja a magyar médiatörténelemnek). Natalia Oreiro ellátogatott Budapestre, mert népszerűsíteni szerette volna új lemezeit. Kapóra is jött a csatornának mindez, mert ők sugározták itthon először a Vad angyalt, ami elképesztően népszerű volt Magyarországon (is).. Az argentin széria ugyanakkor semmivel nem volt több, mint más hasonló sorozatok a kategóriájából: egy butuska szerelmi történet, a jó és rossz felszínes viszályát kiemelve egy tűzről pattant, abszolút szerethető főszereplővel. Ő volt Oreiro, aki a sorozat főcímdalát is énekelte,

a Cambio Dolor pedig a polifonikus csengőhangok alfája és ómegája lett, Oreiro pedig Dél-Amerika mellett egy kicsiny európai országban is sztárstátuszba került.

Elégedett lehetett, hiszen gyerekkora óta színpadra vágyott, ennek megfelelően hamar elkezdte tanulni a színészetet, gyerekként pedig mindenféle tévéreklámban feltűnt. De jól tudta, hogy születési helye, Uruguay nem lesz alkalmas arra, hogy elérje céljait. Tizenhét volt, mikor egyedül Argentínába költözött, hogy megtalálja a szerencséjét. Számos reklámfilm, egy-két szappanopera és filmszerep után kapta meg az ikonikus sorozat főszerepét, később saját lemeze is világszintű ismertséget hozott számára. Natalia Oreiro húszas évei elejére sztár lett, aki egyetlen sorozattal képes volt évtizedes hírnévre szert tenni.

A budapesti kaland

A TV2 huszonöt perces műsort készített az énekes-színésznő szürreális budapesti kalandjáról, ahol Ferihegyen akkora tömeg gyűlt össze, mintha a pápa érkezett volna (sőt, jó eséllyel nagyobb), az Oreiro iránti rajongást Beatles-léptékben lehetett mérni. Maga a művész is meglepődött, hogy ennyien kíváncsiak voltak rá késő este, mikor leszállt a gépe, konkrétan alig akarták a tömeg közelébe engedni testőrei a felfokozott hangulat miatt. Ő pedig végtelen türelemmel szignózta a sok-sok képet a Vad angyalból, amit az orra alá dugtak. Mint kiderült, annak ellenére, hogy elnöki lakosztályban szállt meg Budapesten, semmilyen extra igénye nem akadt az akkor 23 éves Oreirónak. Fellépett Galambos Lajos Dáridó című műsorában (a mulatós sztártól kapott egy kölyök pulikutyát is, amit meg is tartott aztán), később az Argentin Köztársaság Nagykövetségén fogadást rendeztek a tiszteletére. Lajcsi amúgy emberközeli előadóként ismerte meg Oreirót, szerinte „épp olyan, mint a sorozatban volt” – vallotta ezzel be, hogy ő is nézte a telenovellát.

És akármennyire igyekszünk, nem tudjuk felejteni, hogy ez volt az a műsor, ahol az elmúlt húsz év legkellemetlenebb válasza hangzott el Csiszár Jenőtől, aki Oreirót úgy tudta jellemezni:

Hát, azért beugranék vele az ágyba. Azért még van egy-két pont, amit nem ismerek.

Budapestről Szlovéniába és Németországba vezetett az útja a lemezbemutatót illetően, innentől kezdve pedig alig lehetett tudni róla valamit bő hét éven keresztül. Ugyan számait játszották a rádiók, de az arca nem volt képernyőkön egészen 2007-ig. Ekkor debütált új sorozatával, ami a Te vagy az életem címet kapta itthon, de mindössze egy évadot élt meg. Sikerre számítottak, mert Oreiro a Vad angyalból megismert Facundo Arana mellett lett újra főszereplő. Ám a széria közel sem lett olyan sikeres, mint előző munkái. Innentől a sorozatok világát is elhagyta, jobbára művész- vagy független filmekben vállalt szerepeket.

Azt hitték, leszbikus, mert csak két férfival feküdt le

Már a budapesti interjúban is arról beszélt 23 évesen, hogy a sajtó gyakran arról ír, hogy a saját neméhez vonzódik. A TV2-nek például azt nyilatkozta, mindössze két férfival volt dolga addig, abból az egyik kapcsolat hat éven keresztül tartott, mikor szinte tinédzserként költözött Argentínába (egyébként egy nála jóval idősebb színésszel jött össze akkor). Miután évekig vájkáltak a lapok a magánéletében, az ezredforduló környékén járni kezdett az argentin rockzenész Ricardo Mollóval, aki tizenkilenc évvel idősebb nála. 2001-ben házasodtak össze, 2012-ben egy fiuk született.

A 2002-es labdarúgó-világbajnokságon. Fotó: Miguel Rojo / AFP

A magánéletéről szinte soha nem lehetett tudni semmit, szisztematikusan zárta el életüket a sajtótól, ami óriási mutatvány volt, tekintve, hogy Uruguayban és Argentínában jóformán csak a sztárfocisták előzik meg őket népszerűségben. A koronavírus-járvány alatt azonban tett némi kivételt Oreiro, de most sem szeretteiről, sokkal inkább magáról árult el egy titkot: egy idegrendszeri betegségtől szenved, sokszor zavarják bizonyos hangok, mint például a rágózásé.

Ez egy olyan betegség, ami a népesség hét százalékának van, de nem tudnak róla. Egész életemben végigkísért, én meg mindvégig azt hittem, simán csak őrült vagyok. Sznobnak, hisztérikának néztek sokszor emiatt, sajnos gyógyíthatatlan a dolog. Például a toll hangjától kivagyok: ha meghallom, hogy valaki bekapcsolja, elkezdek szorongani, dobog a szívem, hideg verejték borítja el a testem. Semmi másra nem tudok ilyenkor figyelni, csak a tollra. Rettenetesen szorongok tőle, de ez egy ilyen betegség.

A betegséget misophoniának hívják, és valóban bizonyos hangok indukálják az emberben a szorongást, nyugtalanságot, hirtelen idegességet. Például ha valaki ujjat nyalogatva lapoz újságot, vagy előtte dörzsöl egyet a lapokon, netán a hungarocell lap vágása kergeti őrületbe. Át tudjuk érezni Oreiro problémáját.

Saját ruhakollekciója van

Oreirónak van egy nővére, Adriana Oreiro (itt tudjátok megnézni, cseppet sem hasonlítanak egymásra), akivel gyerekkoruk óta azt tervezték, hogy saját ruhamárkát dobnak majd piacra. Anyjuktól lesték el az alaptrükköket a varrást illetően, 2007-ben pedig megalapították a Las Oreiro nevű márkát. Azt a budapesti látogatása óta tudjuk, hogy Oreiro imádja a ruhákat és a cipőket, de nem költekezik eszetlen módon. Sőt, még csak luxusmárkákat sem részesít előnyben, ha pedig megun egy ruhadarabot, inkább elajándékozza.

Ahogy márkájuk weboldalán fogalmaznak:

Az Oreiro-nő a történelem minden pillanatában jelen volt.

Hitvallásuk alapján úgy lehetne jellemezni az Oreiro-ruhák viselőit, mint kissé naiv nőket, aki irányítja a sorsát, aktív a társadalmi kérdésekben, mindent mosolyogva fog felé, és kellően spontán ahhoz, hogy saját gondolatait szabadon kifejezhesse. Ebben bizonyosan van is valami Natalia Oreiro részéről, mert évek óta a UNICEF argentin nagykövete, aki gyermekjóléti kérdésekben folyamatosan tűzközelben van. Pár éve Budapestnek is üzent egy videóban.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Las Oreiro Oficial (@lasoreirooficial) által megosztott bejegyzés, Máj 4., 2020, időpont: 1:30 (PDT időzóna szerint)

Annak ellenére, hogy Oreiro korábban modellkedett is, márkájuk közösségi médiás oldalain már nem saját maga reklámozza ruháit, de egy-egy kollekcióhoz készült promóanyagokból kiveszi a részét. Például 2017-ben ezzel a szexuálisan igencsak túlfűtött videóval jelezte, hogy a vadság még mindig ott van benne. Itt amúgy a saját farmerjait reklámozta – egészen bugyiig levetkőzve:

Oroszul csak Natasha

2019-ben arról beszélt egy interjúban, hogy nagyon kötődik Oroszországhoz. Mint akkor mesélte, húsz éve utazgat arrafelé célirányosan, volt már Moszkvában, Szentpéterváron és Kalinyingrádban is. „Általában az együttesemmel jövök, a moszkvai filmfesztiválra is velük mentem, szinte orosznak érzem magam egyébként.” A TASZSZ orosz állami hírügynökség júniusban interjút készített Oreiróval, aki arról beszélt, orosz állampolgárságért folyamodik. Ennek az az oka, hogy rengeteget utazik Argentína és Oroszország között, a nagykövetségen pedig valaki megkérdezte tőle egyszer, nem akar-e orosz állampolgár lenni. Odaadta a papírjait és azóta is megy az egyeztetést ezt illetően, most a koronavírus-járvány miatt áll a dolog.

2001-ben járt először az országban, azt mondja, spirituális köteléket érzett már az első ottjártakor.

Közel érzem magam az orosz emberekhez, a kultúrájukhoz, a történelmükhöz. Az orosz történelem nagyon erős, tele bátorsággal. Mindig is csodáltam, hogy az oroszok hogyan hidalták át a rengeteg fájdalmat, ami a háborúval együtt járt. Óriási rajongója vagyok a költészetüknek is

– mesélte, hozzátéve, hogy ottani rajongói Natashának hívják őt, mert ennyire tisztelik a munkásságát és hogy szereti az országukat. Mindemellett oroszul is tanul. A koronavírus-járvány egyéb változást is hozott az ő és rajongói életébe: Oreirónak korábban semmilyen közösségi médiás oldala nem volt, azonban nemrég regisztrált az Instagramra, a platformon pedig egy porszívózós videóval debütált. A fiókot azért hozta létre, hogy gördülékenyebben tudjon kommunikálni rajongóival, akik a világ minden tájáról írnak neki. Nem nyitott rosszul: egyetlen nap alatt több mint 100 ezer követőre tett szert. De egyelőre érzi a lemaradást: „Nem tudom, hogyan kell válaszolni az üzenetekre, segítséget kell kérnem, mivel nyolcvanéves vagyok.”

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Natalia Oreiro (@nataliaoreirosoy) által megosztott bejegyzés, Júl 4., 2020, időpont: 7:49 (PDT időzóna szerint)

Kiemelt kép: STR / AFP

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik