A főpolgármesteri kabinet hétfőn zöld utat biztosított annak a szakmai javaslatnak, amellyel szeptembertől megdupláznák a BKV jelenleg 220 kilométeres éjszakai hálózatának hosszát. Az új éjszakai hálózatba bevonják a szolgálati járatok felét, s így egész Budapesten könnyebbé válik majd az éjszakai tömegközlekedést – mondta Nyári Krisztián, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs vezetője.
Támogatta a városvezetés a 112-es busz vonalának belvárosi 1,2 kilométeres meghosszabbítását és a délpesti gyorsabb közlekedést segítő, a csúcsidei zsúfoltságot enyhítő járatkorrekciókat.
Több busz jár majd a 19-es, az 59-es a 151-es járaton, csuklós járműveket kap a 123-as járat, s délután is közlekedik a gyors 66-os busz. Megszüntetik a 48/A buszjáratot, rövidítik a 30-as villamos útvonalát, s hétköznap este, valamint hétvégén az úgynevezett hannoveri villamosok járnának az 52-es vonalán a kisebb zaj érdekében.
A közgyűlés elé kerülhet a fővárosi jelzőlámpák energiatakarékosra való cseréje. A 911 jelzőlámpás csomópontból már 65 helyen működnek ilyenek. A többi csomópontban mintegy 1,9 milliárd forintos egyszeri költséggel lehetne megvalósítani a lámpacserét. Mivel az önkormányzatnak nincs erre forrása, ezért vállalkozói tőkebevonással oldaná meg a lámpacserét – mondta.
A közgyűlés elé kerülő javaslat szerint 2006-2013 között összesen 7,5 milliárd forintot biztosítana az önkormányzat az energiatakarékos rendszerre való átállásra, a vállalkozói költségek törlesztésére, az energiaköltségre pedig 2,3 milliárd forintot költenének.