Az orosz gyártó cég szakembereivel közösen végzett vizsgálat megállapította, hogy a balesetet a repülőgép jobb oldali hajtóművének meghibásodása okozta – mondta Bocskai István.
Hozzátette: a szakmai vizsgálat Oroszországban, laboratóriumi körülmények között folytatódik, amelynek végéig a magyar MiG-29-esek hajtóműveinek műszaki állapotát ötóránként ellenőrizni kell.
Mint mondta, ennek érdekében a gyártó cég szakértői kidolgoztak egy, a hajtóművek műszaki állapotának ellenőrzésére szolgáló technológiát.
A vadászrepülőgépekkel már kedd délután kiképzőrepülést végeznek a légierő kecskeméti bázisán.
A szóvivő közölte: a vizsgálat szerint a repülés során a jobb oldali hajtómű forgórésze hirtelen megállt, a hajtómű belső terében tűz keletkezett, amely átterjedt a repülőgép más szerkezeti egységeire.
Közölte azt is, hogy a repülőgépből katapultáló pilóta két hét múlva vesz részt egy utolsó orvosi kontrollon, ha ott nem találnak semmilyen rendellenességet, akkor folytathatja a repüléseket.
A honvédség a május 11-én történt baleset miatt ugyan elvesztett egyet a 14 működőképes vadászrepülőgépéből, azonban a Magyar Honvédség vezérkari főnöke korábban újságíróknak azt mondta, hogy nincs értelme a lezuhant repülőgép pótlásának, hiszen jövő év közepén a svéd Gripen vadászrepülőgépek is rendszerbe állnak. Mint mondta, a légierő a légtérvédelmi, illetve a kiképzési feladatokra általában összesen 7-8 vadászrepülőgépet használ.