Lakos Imre, a fővárosi önkormányzat városüzemeltetési bizottságának elnöke, úgy is mint a XI. kerület alpolgármestere kifejtette, hogy a fővárosi parkolási koncepciójának részeként a kerület különböző helyein összességében mintegy 3 ezer mélygarázsos férőhelyet terveztettek már meg. A szabad demokrata politikus elmondta, hogy a városrész várhatóan októberig elfogadja a térség szabályozási tervét, ami alapján a főváros uniós közbeszerzést írhat ki a mélygarázs PPP típusú megvalósítójára.
Szirmay Tamás, a fővárosi Parking Kft. ügyvezetője beszámolt arról, hogy 1991 óta készíttetnek mélygarázs-építési terveket, amelyek építése alapvetőn pénzkérdés. A műegyetem elé szánt 3,5 milliárd forintos projekt megvalósítását összekapcsolnák a rakpart szélesítésével járó főgyűjtő csatorna megépítésével.
A mélygarázst összekötnék a 4-es metró Gellért téri állomásával. A jelenlegi parkoló helyén kialakítandó díszburkolatos sétány az alsó rakpart irányába kinyúló teraszt és közvetlen hajóállomási kapcsolatot kapna. A födémet oly módon építik majd, hogy a később, a Lágymányosi hídig meghosszabbítandó 19-es villamos pályájának helyet biztosítsanak.